Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
DonRosin
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 40
- Registrert: 02 mar 2011, 17:30
- Medlemsnummer: N2129
- Bil: Saab NG900 1995
- Sted: Sortland , Vesterålen , Nordland
Legg inn
av DonRosin » 04 okt 2011, 17:36
Hvilken slange er dette og er det meningen at det skal være ei slangeklemme der elns?
Den er helt løs..

-
Vegars
- 2.0 bar

- Innlegg: 811
- Registrert: 10 jan 2006, 23:17
- Medlemsnummer: N631
- Navn: Vegar
Legg inn
av Vegars » 04 okt 2011, 20:30
Mener det skal være, om ikke en vanlig slangeklemme, en sånn ring på den ja.
Er luftinga for ventildekselet visstnok.
Hvis selve nippelen på luftinga er løs, bør du skifte den gummi tetninga som sitter i dekselet og den kjøper du på Saab!
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 04 okt 2011, 21:43
Ingen låsing på den slangen nei, men sjekk som Vesto skriver at o-ringen som sitter i ventilkåpa er tight. Slangen er utlufting til veivhusventilasjonen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
DonRosin
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 40
- Registrert: 02 mar 2011, 17:30
- Medlemsnummer: N2129
- Bil: Saab NG900 1995
- Sted: Sortland , Vesterålen , Nordland
Legg inn
av DonRosin » 04 okt 2011, 22:14
Selve "nippelen" er løs , kjøpe nytt?

hva skal jeg bestille?

Og må jeg av med toppdekslet for og bytte eller klarer jeg uten å demontere noe spessielt?
-
9000-fan
- 0.7 bar

- Innlegg: 101
- Registrert: 09 apr 2009, 12:56
Legg inn
av 9000-fan » 04 okt 2011, 22:31
Om nippelen er hel, så bytter du gummien rundt hullet. Bare å dra ut med fingrene, og trykk inn den nye.