Kjørte på jobben fredag morgen, alt ok. Bilen sto rolig i 8 timer. Når jeg skulle hjem på ettermiddagen så gikk clutchen nesten helt i bånn. Den tok de to siste cm så jeg fikk giret, men når jeg kom hjem så var de to cm krympet til null. Fikk ikke giret med motoren i gang når jeg sto stille. Noen som har noen gode tips?
Vennlig hilsen
Kurt Johannessen
Clutch problem og900
Moderator: Moderatorer
- Saabjo
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 31
- Registrert: 17 jan 2006, 20:49
- Medlemsnummer: N614
- Navn: Kurt Johannessen
- Bil: -93 900 cab turbo
- Sted: Lillestrøm
Clutch problem og900
KURT
Saab 900 cab turbo 1993
Saab 9-5 Vector 2,0t 2004 sedan*SOLGT
Saab 90 m\hekkspoiler 1986*SOLGT
Saab 900 cab turbo 1993
Saab 9-5 Vector 2,0t 2004 sedan*SOLGT
Saab 90 m\hekkspoiler 1986*SOLGT
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Clutch problem og900
Høres på meg ut som om hovedsylinderen din er gåen. Den koster en liten 500lapp på partsforsaabs.com (OEM), og ca 1000lappen for original vare. Den er forholdsvis grei å skifte (plint i pedal og feste i torpedovegg og hovedbremsesylinderen), men det er noe træl å komme til da..Saabjo skrev:Kjørte på jobben fredag morgen, alt ok. Bilen sto rolig i 8 timer. Når jeg skulle hjem på ettermiddagen så gikk clutchen nesten helt i bånn. Den tok de to siste cm så jeg fikk giret, men når jeg kom hjem så var de to cm krympet til null. Fikk ikke giret med motoren i gang når jeg sto stille. Noen som har noen gode tips?
Vennlig hilsen
Kurt Johannessen
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Clutch problem og900
Lek det bremseveske er det pakningane dine som er gåen, har du ikkje lekasje rundt er det mest sansynligvis fjøra i hovudsylinderen som er gåen. Begge deler er å få på SAAB, enten som rep.sett eller ny fjør. Bestemmer en seg for å renovere kontra en ny master er det jo smart å kjøpe begge deler.
- Saabjo
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 31
- Registrert: 17 jan 2006, 20:49
- Medlemsnummer: N614
- Navn: Kurt Johannessen
- Bil: -93 900 cab turbo
- Sted: Lillestrøm
Re: Clutch problem og900
Hei gutter, takk for kjappe svar. Da får jeg skaffe meg en hovedsylinder. Trengs det lufting etter skifte, evnt. noe utstyr til det?
/Kurt
/Kurt
KURT
Saab 900 cab turbo 1993
Saab 9-5 Vector 2,0t 2004 sedan*SOLGT
Saab 90 m\hekkspoiler 1986*SOLGT
Saab 900 cab turbo 1993
Saab 9-5 Vector 2,0t 2004 sedan*SOLGT
Saab 90 m\hekkspoiler 1986*SOLGT
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Clutch problem og900
Du tapper av alt av bremsevæske før du skifter, så det vil evt være behov for å lufte clutchen igjen i såfall.Saabjo skrev:Hei gutter, takk for kjappe svar. Da får jeg skaffe meg en hovedsylinder. Trengs det lufting etter skifte, evnt. noe utstyr til det?
/Kurt
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3