Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
barenstaden
- Innlegg: 15
- Registrert: 12 feb 2010, 11:43
Legg inn
av barenstaden » 05 des 2011, 17:30
Hei!
Har nettop byttet over motor og styring fra 2.0t til en som hadde motronic anlegg, og det viser seg at magnetventilen ikke gikk igjennom samme ledningsnetttil ecu! Noen som vet om jeg kan koble meg til ecu uten å få ut resten av ledningsnettet? Eventuelt om noen har tilgang på koblingsskjema!
Hadde vært strålende da det er det eneste jeg mangler for å få den til å tralle ordentlig

Saab 9-5 2.0t, 2000.
-
Skaten N671
- 2.0 bar

- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Legg inn
av Skaten N671 » 05 des 2011, 22:22
Hadde jo våre bonus å visst ka bil det er snakk om, og årsmodell....
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Legg inn
av na_X » 06 des 2011, 00:22
Veldig uklart for meg hva du har gjort her.
Men Trionic og Motronic er to helt forskjellige ledningsnett og ikke kompatible med hverandre.
Skal man ha en motor med turbo så må man også ha Trionic ledningsnett, da motronic er beregnet på sugere.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 06 des 2011, 01:06
Du må nok bruke ledningsnettet ifrå bilen du tok turbomotoren ifrå om du har montert den i en bil uten turbo opprinnelig.