bilen har blitt badebasseng (igjen)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Anders N95
1.2 bar
1.2 bar
Bil: Ingen for tiden.
Sted: Stavanger

bilen har blitt badebasseng (igjen)

Legg inn av Anders N95 » 09 nov 2004, 18:59

Nå har dette lekkasjegreiene kommet igjen på og900'en min. Det siver inn en eller annen plass helt framme til høyre i coupeen, opp under dashbordet en eller annen plass. Kan det tenkes at kanalen fra takluka er tett? Trudde jeg hadde finni feilen her ved en rusten skøyt, men var nok ikke den heller...alt dette vannet renner inn under gulvteppet og legger seg som en dam på gulvet bak. Noen som har hatt dette problemet? virker nesten som det kun er jeg som har det men....Har stått lenge med spyleslange og helt vann oppe ved takluka og ved panseret og dører,men d virker helt tilfeldig når vannet kommer inn. er nok heller ikke tett varmeapparat-"sluse" som noen her har foreslått før.

Lekker også inn bak ved bakluka og renner ned i reservehjuls-rommet. Det vet jeg noen her inne har hatt problemer med....var det en bergenser? :) fint om dere har noen tips--- (detta må vekk før frosten kommer ellers må jeg av-ise hele bilen)
Vørterøl og svisker!!

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 09 nov 2004, 20:14

Som eg har sagt til deg før har takluke-kanalane det med å tette seg. Opn takluka og du ser ein slange i kvart hjørne av luka. Hell vatn der med ei hagekanne, og du ser fort om det sig som det skal eller ei. Eg tok ein tynnare slange som eg staka litt med, og blåste i den. Då vart det fart i sakene... :D

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 09 nov 2004, 20:44

Hadde noe av det samme problemet på bilen min fikk da hjelp! :D :thumbsup:

Se her:

http://www.saabturboclub.net/modules.ph ... light=lekk

Lykke til 8)

Brukeravatar
Anders N95
1.2 bar
1.2 bar

Legg inn av Anders N95 » 10 nov 2004, 13:18

svarte visst på feil plass...men fant ut at det hvertfall ikke var kanalen fra takluka nå....rant som ei klokke gjennom der...men la merke til at noen få dråper kom inn og la seg på teppet som er strekt oppover langs veggen helt framme til venstre..

Men har vondt for å tro at dette er hovedgrunnen til at det kommer så meget vann inn. er jo stor dam bak... hva var det noen skrev om gummiplugger under teppet?
Vørterøl og svisker!!

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 10 nov 2004, 13:23

Sitter gummiplugg i et høl under teppet bak der. der baksetepassasjerene har beina liksom. Har opplevd at det har rusta en del rundt pluggen, fordi den ikke holder tett. Har du sjekka at det ikke er høl i gulvet der? Ta vekk teppet og skrap bort den guffa som er klint på gulvet.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Anders N95
1.2 bar
1.2 bar

Legg inn av Anders N95 » 10 nov 2004, 14:55

proppen er hel den.... så da er d nok ikke d. observerte derimot at det kommer vann inn i de to skruehullene til den lista som går lodrett helt framme ved sjåføren. den skal vel holde teppet på plass oppover der. Det piplet inn der når jeg tømte på med hageslangen fra taket og nedover. men det var da jeg hadde tatt ut skruene og tatt vekk teppet derfra, men er det en mulig teori at det kommer inn der? høres rart ut men.... har også lagt merke til at en av de lange skruene (den til venstre) som skal holde dashbordet på plass har rusta i stykker nesten. feste-gjengene er også en saga blott. Også er det tydelige spor etter fukt på underkanten av dashbordet der. men ser ingen tegn til at det renner inn der.... ARRGH!
Vørterøl og svisker!!

Svar