Hei.
Noen som sitter med mye info og detaljer på reperasjon på gammal 900 turbo topp.
Har tatt over et projekt 1982 TI, 8V.
Har stått ca 1 og jeg trenger al hjelp jeg kan få.......
Fikk i dag tak i en ny slipt topp, håper det gjør jobben mye enklere. rive ut gammen og direkte montere den nye.
Paknings sett til uken.
Håper bilen er helt ferdig til landstreff til sommeren.
Trenger tips og råd, skifte topp,8v,900TI,1982mod
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Trenger tips og råd, skifte topp,8v,900TI,1982mod
Du bør sjekke NØYE mellom ventilsetene at det ikke er sprekker det. De gamle 8v sprakk ofte mellom innsug og eksossetet.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 30
- Registrert: 03 des 2008, 11:40
- Medlemsnummer: N2147
- Navn: Erlend Kleppe
- Bil: Saab 9000 2,3T,95.900TI,82.
- Sted: Bjørkelangen 1940
Re: Trenger tips og råd, skifte topp,8v,900TI,1982mod
Kjøpte en topp son var fredig slipt.Ronny_N169 skrev:Du bør sjekke NØYE mellom ventilsetene at det ikke er sprekker det. De gamle 8v sprakk ofte mellom innsug og eksossetet.
Dette for å kunne demontere og direkte montere ny inn.
Fant ut i dag at det er skiftet ventil,styring, fjøringer, porta.
virker på meg som om det er noen som virkelig har tatt seg tid til og gjøre toppen i meget god stand.
Sliter litt med å finne ut om det kan være en trim cam som sitter på den nye toppen.
Er stemplet "LYD 3 / 935470 på camèn. Noen som kjenner til greia?