Trenger tips og råd, skifte topp,8v,900TI,1982mod

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
sonett-07
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 30
Registrert: 03 des 2008, 11:40
Medlemsnummer: N2147
Navn: Erlend Kleppe
Bil: Saab 9000 2,3T,95.900TI,82.
Sted: Bjørkelangen 1940

Trenger tips og råd, skifte topp,8v,900TI,1982mod

Legg inn av sonett-07 » 02 feb 2012, 14:22

Hei.
Noen som sitter med mye info og detaljer på reperasjon på gammal 900 turbo topp.
Har tatt over et projekt 1982 TI, 8V.
Har stått ca 1 og jeg trenger al hjelp jeg kan få.......

Fikk i dag tak i en ny slipt topp, håper det gjør jobben mye enklere. rive ut gammen og direkte montere den nye.

Paknings sett til uken.

Håper bilen er helt ferdig til landstreff til sommeren.

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Re: Trenger tips og råd, skifte topp,8v,900TI,1982mod

Legg inn av Ronny_N169 » 02 feb 2012, 17:53

Du bør sjekke NØYE mellom ventilsetene at det ikke er sprekker det. De gamle 8v sprakk ofte mellom innsug og eksossetet.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

sonett-07
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 30
Registrert: 03 des 2008, 11:40
Medlemsnummer: N2147
Navn: Erlend Kleppe
Bil: Saab 9000 2,3T,95.900TI,82.
Sted: Bjørkelangen 1940

Re: Trenger tips og råd, skifte topp,8v,900TI,1982mod

Legg inn av sonett-07 » 07 feb 2012, 16:47

Ronny_N169 skrev:Du bør sjekke NØYE mellom ventilsetene at det ikke er sprekker det. De gamle 8v sprakk ofte mellom innsug og eksossetet.
Kjøpte en topp son var fredig slipt.
Dette for å kunne demontere og direkte montere ny inn.
Fant ut i dag at det er skiftet ventil,styring, fjøringer, porta.
virker på meg som om det er noen som virkelig har tatt seg tid til og gjøre toppen i meget god stand.
Sliter litt med å finne ut om det kan være en trim cam som sitter på den nye toppen.
Er stemplet "LYD 3 / 935470 på camèn. Noen som kjenner til greia?

Svar