Side 1 av 2
"sperre" til og 900, 350 Dollar!
Lagt inn: 12 nov 2004, 00:14
av Petter 900 T
http://www.phantomgrip.com
Sjekk ut den siden!
Petter
Lagt inn: 12 nov 2004, 14:39
av Tor N12
Skal du bestille Petter???
Ser de har til 9000 også, har lyst på den
Skal vi bestille samlet?
Lagt inn: 12 nov 2004, 16:12
av skilpaddaN287
Det er vel dette som kalles LSD

Skal være vanedannende har jeg hørt

bestille,
Lagt inn: 12 nov 2004, 18:13
av Petter 900 T
Ja, kan godt bestille flere sammen.
Send meg pm/mail.
Må betales med kort, så hvis jeg skal bestille til fler må jeg få penger på konto før bestilling.
Petter
Lagt inn: 12 nov 2004, 18:54
av Saab900STCR
Dom har ingen till Ng900/9-3...... Buuhuuu
Har sänt dom en mail och frågat om det kommer.
Hoppas på svar!
Anders
Lagt inn: 12 nov 2004, 19:50
av oddi N108
Jeg skal studere i USA til neste år, tror kanskje jeg må ordne meg noe stæsj der borte, og sende masse presanger hjem:) Hvis dette er rimelig enkelt, bør det kunne gå an å handle for folk også, men dette innebærer ganske mye tillit, både fra meg og fra de jeg handler for. (ikke at jeg er bekymret, har stort sett kjøpt alt brukt jeg har til bilen min usett;))
mvh oddi
Lagt inn: 13 nov 2004, 09:56
av Rune N35
OT:
Dæven oddi, du skal få sende hjem lassevis med US-fronter og -blinkers til 99:a!
http://saab99klubben.com/57a.JPG
Lagt inn: 13 nov 2004, 23:03
av Hjelle, N6
Jepp, start eksport oddi for å spe på studielånet...

US front er eit måste om en har ein 99:a, spør du meg. Kompletterar du det med svenskestuket på ekstralysfronten har du ein front det står respekt av.

Lagt inn: 15 nov 2004, 01:55
av Saab900STCR
Stop en halv!!
Innan ni beställer en Phantom Grip, läs här!
http://www.saabnet.com/tsn/bb/performan ... ry=phantom
Läs och begrunda.....
Jag är nog sugen jag med, men har inte fått besked om den finns/kommer till Ng900/9-3 än....
Anders
Lagt inn: 16 nov 2004, 03:21
av Saab900STCR
YES!!!
Fick en mail nu i natt.
Det finns till Ng900 och 9-3.
Dom behöver bara veta avståndet mellan spindeldreven......
Får riva en låda och mäta....
Mvh Anders
sperre
Lagt inn: 30 nov 2004, 13:48
av Petter 900 T
The phantom grip is a pretty simple device. It is two steel plates pressed against the spider gears of the differential with very strong springs.
Since I got the street racing springs, the shop needed to shave about 1-2mm of material off of the spider gears to get everything to fit correctly.
Overall, I'm very happy with the results. It pulls much better out of turns and doesn't spin the inner wheel very much at all now. For the price its hard to beat.
There has been some discussion about longevity. I've had the LSD in my car for 1 year now and it still works okay. I have not had any track time with and I haven't really pushed the car since I got the new tranny.
The rumor is that the steel plates wear down the spider gears and the small metal shavings will ruin the tranny bearings. I took of my rear cover after 2,000 miles and I did not notice any premature wear. The rumor came from Honda folks, so maybe this is true with cheaper Jap steel.
Good Luck!
En bruker i USA har svart meg!
Petter
Lagt inn: 30 nov 2004, 19:14
av Kjetiln122
YES!!!
Fick en mail nu i natt.
Det finns till Ng900 och 9-3.
Dom behöver bara veta avståndet mellan spindeldreven......
Får riva en låda och mäta....
Mvh Anders
Har en ng900 girkasse til deg her hvis du trenger. Er et hull i den da, men det kan vel du sikkert lett fikse??
Lagt inn: 01 des 2004, 18:18
av john n04
Litt undring:
Denne phantom grip fungerer jo stikk motsatt som en Diff brems
Phantom grip'en holder hjulene låst intill et visst moment er oppnådd.
Diff brems låser hjulene først når et visst moment er oppnådd.
Egenskapene på bilen blir jo gale?
Med phantom grip'en må det jo bli usannsynlig mye større slitasje på drivverket da, siden akslene er låst helt til man får moment nok til å overvinne fjærtrykket.
Se for deg en brå sving: En bil med phantom grip, vil vel nesten hoppe gjennom svingen og søke ytterkant fordi begge hjulene vil gå like fort. Med diffbrems vil det være motsatt. Bilen vil gå fint rundt svingen, og låse akslene først ved pådrag ut av svingen.
Ikke ta det ille opp, men de fysiske lover spiller jo inn her.

diffbroms
Lagt inn: 03 des 2004, 00:37
av Petter 900 T
Gary M. asked me to conact you. I have one of those PG in my SPG right now. So far (~2500 miles) I'm really happy with the performance! The inside wheel spin is significantly reduced to nearly zero and the car tracks nicely around corners when under power. As far as driving is concerned, there isn't any interference for the driver. I don't notice it braking or accelerating out of corners. I've done only one track day with the PG (but I've done lots and lots of track days including SCCA racing).
I sent my differential directly to PG and had them do the installation there. They had 8-10 day turnaround at the time. Cost was $350. I opted for the highest level "race" springs with shims that preload the springs even further. So far, so good.
I'm interested to hear what you are racing and how you have set up the car, please let me know! THanks!
Damien
Sa en annen bruker i usa.......
Petter
Lagt inn: 03 des 2004, 20:28
av john n04
Innlegget mitt var ikke kritikk, bare litt fri tankegang.....
