Hei. Jeg har sett på en Saab 9-3 2002 modell 2.0 Turbo som har gått noe over 150 000 km. Og turbo er byttet på ca. 140 000km. Hva kan være årsaken til at turbo'n ryker så tidlig? Kan det bli noen følger med tanke på resten av motoren? Kan dette være en bil som er verdt å se på, eller burde jeg se videre?
Takker for svar på forhånd!
Mvh.
Peder Hansen Just
Saab 9-3 2002 2.0 Turbo?
Moderator: Moderatorer
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Saab 9-3 2002 2.0 Turbo?
disse årmodellene har vel den berømte T7 motoren B205..
søk på oilsudge så finner du ut mye grums om disse motorene..
søk på oilsudge så finner du ut mye grums om disse motorene..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Saab 9-3 2002 2.0 Turbo?
Hvor fort turboen ryker avhenger også av kjørestil, om den er trimmet, oljeskiftintervaller, osv. Det kan dermed variere kraftig hvor lenge den holder.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
Re: Saab 9-3 2002 2.0 Turbo?
Er kjørt av en 80 år gammel prest. Hahaha! Har hørt med Saab verksted, de sa det var nok noe oil sludge jaEdHunter N815 skrev:Hvor fort turboen ryker avhenger også av kjørestil, om den er trimmet, oljeskiftintervaller, osv. Det kan dermed variere kraftig hvor lenge den holder.