enda en gang har eg spørsmål... har fortsatt ikke fått kjøpt meg saab.. gir ikke opp så lett
prøvekjørte en i dag... og var så pass usikker, at eg lånte bilen med meg til et verksted som ville se litt på den for meg...
det er en 9-3 2000 model 2.2 tdi. fantastisk bil å kjøre.... men... den går nesten ikke i revers nesten?!?
han på verkstedet sa eg måtte bytte girkasse... men alle de andre gearene funker veldig fint...
er dette veldig kostbart?? han sa rundt 13 000... det er uaktuelt for meg... bilen er gått nesten 250 000. og selger skal ha 20 000.
bilen skal eu godkjennes nå. 31/03 ... selger gjør ikke dette.
eg ville også måtte bytte bremserør bak, begge sider, og handbrekken funker ikke på ene siden.. og bremsene var gennerelt dårlig bak.
men dette var og det eneste. forutnom det, var bilen i god stan... ikke noe rust.
og jodda... den som viser radio ogav er jo self. pix gåen på.. men ikke på air con....
må bestemme meg til i morgen om eg vil ha bilen... så hadde håpet på fornufige tips her inne........ )
har sett litt rundt på nett... finner ikke gearkasse noen plasser. ikke en gang på brukt (
please hjelp... saab 9-3 2.2 tdi
Moderator: Moderatorer
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: please hjelp... saab 9-3 2.2 tdi
Kan jo være at det bare er dårlig clutch?
Resten av feilene på bilen er ganske vanlige på de bilene her. Og er ingen problem og fikse selv med rimelige deler fra speedparts/biltema etc bortsett fra SIDen då.
Resten av feilene på bilen er ganske vanlige på de bilene her. Og er ingen problem og fikse selv med rimelige deler fra speedparts/biltema etc bortsett fra SIDen då.
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 35
- Registrert: 25 jun 2011, 21:35
- Bil: Saab 9-3 TDI 2.2 01 mod.
- Sted: bergen
Re: please hjelp... saab 9-3 2.2 tdi
noen andre som har lure tips?
kan det være giroverføringen? den skal kunne klippses av fremme i motoren for å konstandtere om det er der problemet er....eller?
http://blog.saab9-5.com/?p=8 ...noen som har forsøk denne metoden for å fikse SID problemene? skeptisk..... hehe
men overhalt del ser eg at kan få i oslo til 1500 kr... så det er jo ikke all verden, og er verdt det
kan det være giroverføringen? den skal kunne klippses av fremme i motoren for å konstandtere om det er der problemet er....eller?
http://blog.saab9-5.com/?p=8 ...noen som har forsøk denne metoden for å fikse SID problemene? skeptisk..... hehe
men overhalt del ser eg at kan få i oslo til 1500 kr... så det er jo ikke all verden, og er verdt det
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: please hjelp... saab 9-3 2.2 tdi
Når det gjeld strykemetoda har vel dei fleste prøvd forskjellige triks med blanda resultat. Om du spør meg er einaste måten å få det bra på å bytta kabelen, eller å kjøpe ei overhalt evt ny enheit.
Kjøper du ifrå Displayspesialisten opererar han vel med bra garantiar, kjøpe du ei ny enheit frå SAAB kan du risikere at du har pixelfeil etter nokre år att, trur ikkje 9-3 SID-en er oppgradert på noko vis.
Men problemet med girkassa, det kan jo være ifrå girkassa er gåen som verkstedet seier, til at giroverføringa må justerast eller at kassa treng eit oljeskift.
Men når verkstedet seier det er kassa, reknar eg med dei har eliminert alle andre mulige feil, som fks. overføringa?
Kjøper du ifrå Displayspesialisten opererar han vel med bra garantiar, kjøpe du ei ny enheit frå SAAB kan du risikere at du har pixelfeil etter nokre år att, trur ikkje 9-3 SID-en er oppgradert på noko vis.
Men problemet med girkassa, det kan jo være ifrå girkassa er gåen som verkstedet seier, til at giroverføringa må justerast eller at kassa treng eit oljeskift.
Men når verkstedet seier det er kassa, reknar eg med dei har eliminert alle andre mulige feil, som fks. overføringa?
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 35
- Registrert: 25 jun 2011, 21:35
- Bil: Saab 9-3 TDI 2.2 01 mod.
- Sted: bergen
Re: please hjelp... saab 9-3 2.2 tdi
nei, han gjorde ikke det... bare fikk den ikke i gir når han skulle rygge ut.. fiklet han i minutt ca med å klare det, og etterpå sa han at den var gåend. sjekket ikke på noen måte.... men kjenner det kanskje i girspakenspaken
førsta får giret til og holde seg på plass... rygger den som bare det. den spretter tilbake i fri om en ikke treffer liksom. går ikke i fri etter begynt og rygge..
har sendt mail til displayspesialisten. men de holdt til i oslo. hadde håpet det fantes noe sånt her rundom (bergen) som også kunne hjelpe meg få den uttav bilen...
førsta får giret til og holde seg på plass... rygger den som bare det. den spretter tilbake i fri om en ikke treffer liksom. går ikke i fri etter begynt og rygge..
har sendt mail til displayspesialisten. men de holdt til i oslo. hadde håpet det fantes noe sånt her rundom (bergen) som også kunne hjelpe meg få den uttav bilen...
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: please hjelp... saab 9-3 2.2 tdi
Du klarer helt sikkert å få SID-en ut av bilen. Det er tydelige beskrivelser med foto av det på siden til displayspesialisten, se venstre side i bildet: Montering / demontering.
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 41
- Registrert: 04 apr 2008, 10:09
- Medlemsnummer: N1556
- Navn: Ståle Nordmo Risto
- Bil: 2002 Saab 9-3 2.2TiD - solgt
- Sted: Troms
Re: please hjelp... saab 9-3 2.2 tdi
20 laken for bilen er meget billig, selv om den har gått nesten 250.000, så noen haker må det jo være..
Girkasser har jeg lite peiling på, men displayspesialisten kan anbefales! Det er ingen kunst å få ut SID'en, bruk en flat gjenstand som ikke skader dashbordet (jeg brukte en tynn stekespade i plast), lirk den inn på siden- og vipp litt og litt på hver side helt til du får tak i den. Så er det bare å ta ut kontakten på baksiden, enkel å få ut og den passer bare en vei...
Jeg fikk fiksa pikselfeil både SID og AC derfra, går kjapt og jeg mener det var livstidsgaranti. Kjempefornøyd! Mye billigere enn å kjøpe ny SID, og kjøper du en brukt en får du raskt det samme problemet.
Girkasser har jeg lite peiling på, men displayspesialisten kan anbefales! Det er ingen kunst å få ut SID'en, bruk en flat gjenstand som ikke skader dashbordet (jeg brukte en tynn stekespade i plast), lirk den inn på siden- og vipp litt og litt på hver side helt til du får tak i den. Så er det bare å ta ut kontakten på baksiden, enkel å få ut og den passer bare en vei...
Jeg fikk fiksa pikselfeil både SID og AC derfra, går kjapt og jeg mener det var livstidsgaranti. Kjempefornøyd! Mye billigere enn å kjøpe ny SID, og kjøper du en brukt en får du raskt det samme problemet.