Side 1 av 1
Trim til 2,0 forgasser!
Lagt inn: 17 nov 2004, 14:07
av Gjest
Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få en SAAB 900 2,0 forgasser til og gå litt bedre? Plukke litt hester ut av den da! Hadde vært fint om jeg fikk noen svar!!!

Re: Trim til 2,0 forgasser!
Lagt inn: 17 nov 2004, 14:39
av 2r-e-rik
Anonymous skrev:Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få en SAAB 900 2,0 forgasser til og gå litt bedre? Plukke litt hester ut av den da! Hadde vært fint om jeg fikk noen svar!!!

hvor mange kr. har du tenkt til å bruke på trim da???
det billigste å enkleste er vell effektanlegg, et freshere luftfilter, å no tjukkere suppe... videre kansje sette på insugsmanifold for 2 gassere å sette på dobbel weber... (da bruker bilen ca 2 liter på mila eller no sånt)
så kan du sette på 16v topp, turbo... osv... kommer ganske mye ann på hvor mye penger du vill bruke...
Lagt inn: 17 nov 2004, 14:57
av JP
Kjører med K&N luftfilter og et litt bedre eksos-anlegg på 900en. Bilen går mye lettere + litt mere lyd
Er litt usikker på eksosen, den fulgte med dele-bilen jeg kjøpte av en svenske. Men det må vel være under 2,5" eksos på sugemotorer.
Lagt inn: 17 nov 2004, 15:43
av Trond N47
Bygde om min 900 med forgasser til injection. Det gjorde mye med effekt, forbruk, kaldstart osv, ble en helt annen bil. Brukte bare 2 tusenlapper og ca 40 timer på ombyggingen.
Få tak i en donorbil på hugger e.l. Ta med bensintanken, hele bensinledningsnettet, bensinfilter, innsugsmanifold, rele til bensinpumpe, luftfilterboks, innsugsrør og alt som henger sammen med dette. Husk også deksel der bensinpumpa sitter på forgasserbilen. Det eneste som ikke er fortrekt av ledninger er styring til bensinpumpereleet. Her må du lese litt koplingsskjema. Ikke allverdens jobb, og verdt sin pris.
Lagt inn: 17 nov 2004, 17:26
av alex_ander3@hotmail.com
større gassere og kvassere kam er nok det jeg ville gjort. i hvertfall kam gir mye effekt. eksosanlegg vil jeg ikke tro gir så mye da dette er en sugemotor.
Trond, takk for mailen:)