nye 900 karroseri m 87 t16 motor????

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Gjest

nye 900 karroseri m 87 t16 motor????

Legg inn av Gjest » 22 nov 2004, 21:49

lurer på om det går ann å putte over motor og diverse fra en 87 mod t16 til en nyere type av 900. den som kom i begynnelsen av 90 tallet, eller er motoren tverrstilt der??håper på raskt svar, kan være avgjørende for saab`en :wink: simon

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

motorbytte

Legg inn av Petter 900 T » 22 nov 2004, 21:53

Ingenting er umulig, men den som kom i 93 er en helt annen bil!

Bygd på Opel-plattform...

Så noe bolt-on er det ikke :-x
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 22 nov 2004, 21:53

nye 900 kom som '94 modell. du kan putte motoren din i en 900 fram til og med '93 modell.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Gjest

Legg inn av Gjest » 22 nov 2004, 22:01

Rune N35 skrev:nye 900 kom som '94 modell. du kan putte motoren din i en 900 fram til og med '93 modell.
men får jeg da det nye "skalet"? litt rundere i formen og høyere lykter bak?

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 22 nov 2004, 22:14

Det nye karosseriet kom i 1994 der er motoren tverrstilt. Det skulle ikke være umulig å stappe inn en T16 i den. Men det hadde jo vært enklere å kjøpe en nyere og900, maken til den du antagelig har. :wink:

Uansett lykke til! :D

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 23 nov 2004, 17:22

Å putte ein 900 T16-motor i ein GM900 vil vel ikkje gå so veldig bra, en får vel samma problemet som med 900 motor i 9000, motoren vert rett og slett for høg. pga at det er for stor halling på toppen/topploksdekselet. Få heller taki ein kortmotor ifrå enten GM900 eller 9000 det er vel det som er enklast å få på plass.

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 24 nov 2004, 02:51

C900 motorn är dessutom längre, kalas därför "långmotorn". :lol:
Svårt att få plats med en sådan i en GM900 och till vad nytta?
T5 turbo motorer finns det ju en massa av i sverige, sen är det bara att styra med mega-squirt + spark om det inte är en turbobil från början...

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 24 nov 2004, 19:10

T5 motoren eller B204L som sitter i den nye 900'en er jo den beste motoren SAAB har laget! Hvorfor nedgradere en slik? :roll:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Svar