Hei! Har nettopp byttet turbo på min vrange 9-5 2.0t 2001. Har kun kjørt den småturer etter at jeg fikk den tilbake etter turbobytte. Når jeg satte gassen i bånn så begynte motoren å riste febrilsk og check engine blinka like febrilsk. Dro frem manualen og sjekka hva blinkingen betydde og der stod det fusketenning. Nå har jeg akkurat kjørt en lengre tur, ca 1.5 timer, og har kommet på hytta på fjellet. Like før jeg kom frem så begynte bilen/motoren å riste og jeg mistet motorkraft. Når jeg nå starter bilen så rister den veldig og det kommer ikke noe eksos ut av potta, det kommer derimot litt "stim"/eksos ut bak fra motoren og det lukter litt brent.
Nå sitter jeg her på hytta på fjellet uten store muligheter for å komme meg hjem med bilen;)
Noen som har peil på hva det her kan være??
Risting og null eksos
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Risting og null eksos
Plugger eller tennkassett?
Høres også ut som GLT kanskje ikke er satt rett, evnt. luft-slangene som går til og fra turbo...
Høres også ut som GLT kanskje ikke er satt rett, evnt. luft-slangene som går til og fra turbo...
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.