Side 1 av 1
Ettermontere Antispinn og Alarm 9-5.
Lagt inn: 25 nov 2004, 14:11
av Henrik N380
Er det mulig å ettermontere antispinn og alarm på Saab 9-5?
Er det dyrt?
Hvordan fungerer Antispinn på 9-5?
Lagt inn: 25 nov 2004, 15:28
av Johnny
Hei!
Antispinn, eller i Saab-sammenheng TCS, er noe de har laget for de som ikke kan kjøre bil.

Min påstand er at det er helt unødvendig, hvis du modererer gassfoten litt på glatta og kjøper nye dekk når det trengs. Dessuten så har jeg hatt TCS på to av bilene jeg har hatt til nå, og det hadde sikkert vært greit om det hadde fungert, men det gjør det ikke. Elektronikk har aldri vært Saabs sterke side, tror jeg. Det er mulig at TCS på 9-5 fungerer bedre enn på 9000, som jeg har da, det har jeg ingen erfaring med. Det fine med TCS på 9-5, er at du kan slå det av. Det kan man nemlig ikke på 9000.
Hvis det er mulig, kan jeg tenke meg at det vil bli pes å ettemontere ettersom dette normalt blir montert på fabrikken under produksjon. Det spørs om ledningnettet på de som ikke har TCS, er klargjort for det.
Si fra hvis du får det til!
Mvh
Johnny
Lagt inn: 26 nov 2004, 01:11
av Ole-P-N154
Jeg har TCS på 9-5 nå, kun fordi det er standard.
Hadde tidligere en lik bil, men 02 mod. Den hadde jeg ikke TCS på.
Og min erfaring er at dette er noe man ikke trenger. Med mindre gassbenet er til 80% dødt/følelsesløst!
Lagt inn: 26 nov 2004, 07:28
av Mortimer-N18
Johnny skrev:Hei!
Det fine med TCS på 9-5, er at du kan slå det av. Det kan man nemlig ikke på 9000.
Mvh
Johnny
Jeg har prøvekjørt diverse 9000en'er og de jeg har kjørt med TCS har det vært en knapp i dashen for å skru det av også...
Lagt inn: 26 nov 2004, 08:40
av Orjan N235
Er det da en fordel med TCS når en har automat kontra manuell? En har jo litt mer føling m/man.
Selv har jeg aut. u/TCS. Har ikke vært noe problem ennå.
Ørjan
Lagt inn: 26 nov 2004, 11:30
av Trond N47
9000 med TCS fikk bryter fra M93. Med automat og sprek motor kan det være kjekt med TCS, når den girer ned i en bratt motbakke på glatta så spinner den løs hvis du ikke er lynkjapp til å slippe gassen. Det samme i svinger må være litt skummelt?
Ombygging på 9000 krever komplett nytt ledningsnett, mulig det er lettere på 9-5, men anbefaler det ikke.