Har nylig kjøpt en Saab 9-5 2,0t 150hk med gassdrift.
Ønsker å øke effekten noe da 150 hestereren virker noe slapp.
Vet at med steg1 kan effekten økes til 210hk for under 3000kr, men fordamperen til gassanlegget er på max 135kw det vil si 185hk.
Kan effekten økes til 185hk eller må fordamperen byttes for å takle minimum 210hk.
LPG drift og chiptrim
Moderator: Moderatorer
Re: LPG drift og chiptrim
Den må vel skiftes. Da denne kommer vel ikke til å gi nok gass ved 210hk. Men du kan jo sikkert øke til f.eks. 180hk.
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: LPG drift og chiptrim
Det sikreste er å kontakte leverandør/montør av anlegget før trimming for å være sikker på hva som er mulig.
Hva slags anlegg har du?
Hva slags anlegg har du?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 315
- Registrert: 19 jul 2012, 00:54
- Navn: Trond Pedersen
- Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
- Sted: Fredrikstad
Re: LPG drift og chiptrim
Har hvert i kontakt med leverandør og fordamperen kan levere max 135kw.
Det er et Prins VSI sekvensielt anlegg spesielt tilpasset for turbomotor.
Jeg ønsker i utgangspunktet minst mulig inngrep, men ønsker noe mer effekt.
Tror 180-185hk holder da slipper jeg å bytte fordamperen og eventuelt dysene.
Har hørt om et chipsett hvor motoren har normalt 150hk men ved å trykke inn en knapp endres motorstyringen til 210hk.
Ulempen med dette er at gassanlegget må slås av og at en må kjøre på bensin ved 210hk.
Det er et Prins VSI sekvensielt anlegg spesielt tilpasset for turbomotor.
Jeg ønsker i utgangspunktet minst mulig inngrep, men ønsker noe mer effekt.
Tror 180-185hk holder da slipper jeg å bytte fordamperen og eventuelt dysene.
Har hørt om et chipsett hvor motoren har normalt 150hk men ved å trykke inn en knapp endres motorstyringen til 210hk.
Ulempen med dette er at gassanlegget må slås av og at en må kjøre på bensin ved 210hk.