Side 1 av 1

turboer

Lagt inn: 25 nov 2004, 16:19
av Gjest
hei..
driver og bygger en OG900... har div turboer liggende og lurer på hvem jeg skal bruke... Har følgende 2stk tb04... hvorav en er nyoverhalla
1stk T3 m, trim 60.. denne trenger overhaling og nytt kompressorhjul...

har også en nyoverhallet t3 fra en 8V...denne blir nok ikke aktuelt da den er alt for liten...

Så hva ville dere gjordt?? kosta på trim 60 overhaling+ komressorhjul eller gått for den nyoverhalla TB04`en??
Motoren inneholder for øvrig: nyslipa veiv fra en automat (bedere avbalangsering?), 8V stempel, vektjusterte råder, lett portet 16V 2.0 topp, bosch j-tronic sprut, machet innsug og exosmanifoild,85mod kammer(disse skal vel vere litt bedre\mer riktig durasjon\løftehøyde på?)

hvilkan turbo burde jeg bruke på denne motoren? er litt i tvil om det er vits i å koste på T-60`n når jeg har TB04`en.... hva ville dere ha gjordt?
mvh
saabentusiatist.... som forøvrig ikke er så velkommen hos speedparts sverige lenger.... (etter en liten feide når det gjelder lesjøfors senkesett.... blei lova TUV godkjenning, men fikk ett skriv fra "svenska bilprovningen" hørte med lesjøfors og de sa at det ikke fantes noen godkjenningspapirer på dette senkesettet... ikke fra bilprovningen heller..... når jeg da sendte det i retur og blei regelrett utskjelt for dette, selv om jeg avtalte å returnere det med en annsatt der.... Virker ikke som om de vil ha kunder igrunn!!?)

Lagt inn: 26 nov 2004, 12:43
av Trond N47
Jeg ville gått for den nyoverhalte TD04 fra Mitsubishi, den lader mer enn nok, og leverer også på bunndrag. Hvis du virkelig skal bygge rå motor så er ikke høyt trykk veien å gå, men høyest mulig effekt på lavest mulig turbotrykk (1,5 bar?).

Lagt inn: 26 nov 2004, 13:13
av Gjest
har ikke tenkt å kjøre så vanvittig høyt trykk.... ihertfall ikke før jeg får meg justerbare kamdrev.... (øker overlappen og kompanserer for den tapte kompresjonen med ladetrykk...) vet noen\har noen peil på hvor mange hk den td 04 turboen holder til a? event noen som har diagram ol for disse turboene?

er det foresten noen som har prøvd å seriekoble to org intercoolere til 900?? vet ikke om jeg skal prøve meg på d eller om jeg skal bruke IC til 9000.... det som er dumt med 9000 IC`en er at det er den gamle typen med INN\UT rett bak..... noe jeg vet at kan bli litt kranglete å få til å få plass, i tillegg så møter jo lufta en vegg når den går inn i IC`n.... Ikke bra.....

Lagt inn: 26 nov 2004, 13:52
av Gjest
Vet ikke hvor mye effekt Mitsubishin holder til, men hos meg gir den ca. 220 - 230.....

Lagt inn: 26 nov 2004, 20:50
av alex_ander3@hotmail.com
du skriver ikke hvilken td04 du har?

sitter en ny trim 60 på min. den er den jeg har blitt annbefalet. men kjører du med mer enn 1,5 på den, så går den til hælvete eller 2 måneder. 1,5 er "mye trykk på en OG900"

Lagt inn: 28 nov 2004, 23:14
av Gjest
kompresoren er litt mindre i td 04`n enn i T60`n.... ikke så mye....
må få preparert en turbo før jeg kjører høye trykk ja....
motoren burde a tåle forholdsvis høye trykk den... er jo ikke 9.1 i komp lengre... er cirka 8.5-8.7 i komp.... å når en har justerbare kamdev og kjører med mer overlapp så mister man jo litt kompresjon da og....
menmen.... først må jeg få meg en bensintrykksregulator....
den som står i har eira innvendig og gir 3,5bar uten vacum...

noen som vet hvor stor "stigning" som er best\mulig og bruke på en bensintrykksreg? 1:1, 1:1,2 eller 1:4?? 1:4 blir vel helt på jordet men...

Lagt inn: 28 nov 2004, 23:21
av alex_ander3@hotmail.com
lurer på om det er 1:1,2 jeg kjører med jeg...

Lagt inn: 28 nov 2004, 23:33
av Gjest
ok... og det funker bra?