ombygning fra gasser til i
Moderator: Moderatorer
ombygning fra gasser til i
er det noen som veit hva jeg må gjøre for å bygge om min 82 mod 900 gl til en i? har en 88 mod 900i delebil som motoren går godt, motoren har gått 150.000 grunnen til at jeg vil bygge om den gamle er at jeg arvet den av min bestefar og den har bare gått fattige 60.000 og aldri vinterkjørt. den er i meget god stand. noen som har tips????
det er bare å flytte over hele inspruten med alt utstyr....
det er ingen problem så lenge du kan litt om elektronikk.... spørs litt på typen insprut du skal bruke og...er det bosch LH-Jetronic så er det bare en ledning du må kople om inni bilen... det er forresten ledningen fra minusen på coilen, da hjernen skal\må ha greie på turtallet.... ellers så er det ledningsnettet til bensinpumpa du må legge opp...
noe mer kommer ikke jeg på i farten....
rett meg hvis det er feil.... hehe
det er ingen problem så lenge du kan litt om elektronikk.... spørs litt på typen insprut du skal bruke og...er det bosch LH-Jetronic så er det bare en ledning du må kople om inni bilen... det er forresten ledningen fra minusen på coilen, da hjernen skal\må ha greie på turtallet.... ellers så er det ledningsnettet til bensinpumpa du må legge opp...
noe mer kommer ikke jeg på i farten....
rett meg hvis det er feil.... hehe
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Hm, mitt råd til deg er naturligvis å behalde M82-en orginal, ein fin gassarbil er aldri feil... 
Men om du skulle finne på å gjere det er det då innsprutet med alle el.kolingar og bokser, pluss at du vel må bytte tank? Søk litt på forumet her, er ikkje lenge sidan det var diskutert.
Har du foressten bilder på bilen?

Men om du skulle finne på å gjere det er det då innsprutet med alle el.kolingar og bokser, pluss at du vel må bytte tank? Søk litt på forumet her, er ikkje lenge sidan det var diskutert.
Har du foressten bilder på bilen?
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Du må bytte tanken for å få med bensinpumpa. Fjern også den mekaniske pumpa på blokka og dekk med lokk fra delebilen. Prøv å få byttet bensinledningene hele, det er litt høyt trykk til forgasserbilens gummislanger og nye skjøter. Strøm til bensinpumpe er litt komplisert, men jeg kan prøve å hjelpe til om du mailer meg. Den må gå mens startmotoren går og mens motoren går (tror at styrestrøm hentes fra - på coilen og + på starteren. Det kan være noe som ikke samsvarer på ledningsnettet mellom en 82 og 88 modell.
Lykke til, anbefales på det sterkeste, blir en helt ny bil
Lykke til, anbefales på det sterkeste, blir en helt ny bil

Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Jens P. N024
- 1.2 bar
- Sted: Ja
Ganske enkelt å bygge om hvis vi snakker om k-jet,har selv bygd om tre biler hittil,forøvrig 99'er men det et fett. Helt klart verdt jobben,koster ikke mye og stromberg-gassera hører en viss mann til......effektmessig er det ikke all verden, men kaldstart og kjørbarhet er som å komme til himmelen...... Lurer du på noe så er det bare å slå på tråden: 90687426
Ge mig en gammal Saab 99:a......