Hei.
Sliter veldig med at bilen min går dårlig... Så jeg testa litt i stad med at jeg plukka av den nederste slangen på magnetventilen... Da gikk den som bare det!
Kan dette tyde på at ventilen er ferdig? Noe forslag?
Mvh. Stianj
Turbotrykk 2000 9-5 2.0t
Moderator: Moderatorer
- stianj
- 2.0 bar
- Innlegg: 711
- Registrert: 03 aug 2008, 15:13
- Medlemsnummer: N1460
- Navn: Stiaaan
- Bil: 9-3 XWD
- Sted: Brumunddal
Turbotrykk 2000 9-5 2.0t
2009 9-3 Aero XWD
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Turbotrykk 2000 9-5 2.0t
Hvis det er returen du nappa av så er det vel snakk om 2 enveisveintiler i EVAP-systemet om jeg ikke tar feil.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Turbotrykk 2000 9-5 2.0t
Jo, så det ble sikkert fart i bilen da om han tok en av de andreHelge skrev:Er det ikke den øverste som er retur?
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Turbotrykk 2000 9-5 2.0t
Nei. Dra av den øverste slangen istedet. Da sjekker du EVAP ventilen(e), som har en lei tendens til å gå istykker. Sjekk også vakumslangene på magnetventilen på torpedoveggen, under svart plastlokk på førersiden.stianj skrev:Så konklusjon er at magnetventilen er lei?
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
Re: Turbotrykk 2000 9-5 2.0t
Løsne slangen som går bak til spjeldhus,samtidig løsner du slangen til magnetventil kullfilter(ved luftmassemåler).Forsøk deretter og blåse inn i den slangen som ble tatt av bakant spjeldhus.er det da gjennomstrømning ut slange er det defekt enveisventil(blå ventil:ligger langs ved høgre innerskjerm)Ventilen har til oppgave og stenge når trykket i spjeldhuset stiger,ved en defekt ventil vil turbotrykket max stige til 0,3/0,4 bar.Denne ventilen er ofte defekt.Ved defekt ventil må hele slangen fra spjeldhus til magnetventil turboregulering skiftes.Forsøk også ny tennkasett,plugger.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Turbotrykk 2000 9-5 2.0t
Å bytte hele slangen med EVAP-ventiler er svindyrt og unødvendig. Løse ventiler som passer til formålet får man f eks hos Romnes. La den defekte ventilen sitte og skjøt bare inn en ny i den enden av slangen hvor man har defekt ventil. Mindre arbeid er det også.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan