Motorvarmer

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Motorvarmer

Legg inn av ArntR N315 » 29 nov 2004, 18:23

Fra riktig gammelt av, så er jeg blitt fortalt at motorvarmeren ikke skal stå på hele tiden.. for ellers så tørker sylinderveggene, og du kunne få det ene og det andre..

Mitt spørsmål er som følger.. Hvilke skader er det man egentlig får, med å la bilen stå å "koke" når den ikke er i bruk?

Tenk Finnmarksvinter og snittlig 20 blå!!

Jeg gjør en lett blanding i bruk av tidsur og innimellom står den og koker hele natta...

Ingen problemer oppstått til nå.... men men men...

:above: answer me beibis!!!
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Øyvind
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 466
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Trondheim

Legg inn av Øyvind » 30 nov 2004, 07:46

Jeg har også hørt noen bable om dette før, men det er bare tøv. Leste i ent gammelt Motor en som skrev inn og spurte om dette. Det ble blankt avvist som tull. Hvor mange grader får man i kjølevannet av en motorvarmer 40 ? kanskje?. Du har sikkert syntetisk olje på Saaben, når tror du denne begynner å dampe ???? Nei dette kan du ta med knusende ro og fatning og holde SAABen god og varm hele viniteren.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t

Svar