Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
ralle
Legg inn
av ralle » 29 nov 2004, 21:20
her kommer de første bildene av prosjektet mitt...
planen når jeg begynte var å overhalle en motor å pute nedi min gamle 87-3dørs 900....
men som dere ser ble planene litt endra...

-
Gjest
Legg inn
av Gjest » 29 nov 2004, 21:26
på bildet over ser dere "gammern" i bakgrunnen.... dvs den bilen jeg egentlig hadde planer om å sette en turbomotor i.... d blei ikke sånn gitt....
her er et bilde av motorromet etter sandblåsing og lakking..... har ikke lakt så stor vekt på finish i motorommet... det skal bare ikke ruste mer.... noe d hadde gjordt..... ble noen timer med sveising nedi der jah...

-
ralle
Legg inn
av ralle » 29 nov 2004, 21:29
motoren før den blei 16V.....

ryddig på verkstedet?? ikke? hehe
-
ralle
Legg inn
av ralle » 29 nov 2004, 21:47
og her blei det plutselig forandring i planene igen......
kom over to OG900 til vrakpant.... den ene var en komplett 16V og den andre var en 8V uten motor(på den sto det stabbstag bak +bilstein racing demperer+++) så da blei det 16V
foresten så er d mye mere jobb og porte en 16V enn en 8V trangt å J.... nesten så jeg angrer på et jeg begynte..

-
ralle
Legg inn
av ralle » 29 nov 2004, 22:00
motoren endelig i bilen...... et hyggelig øyeblikk

-
ralle
Legg inn
av ralle » 29 nov 2004, 22:07
rett etter første oppstart.... ett nærvøst øyeblikk....

gikk nå bra da.... starta etter litt om og men... blei veldig glad i plugger... det er den enda.... tror det er bensintrykksregulatoren men jeg er ikke sikker... har prøvd alt annet nå så det er bare den igjen...skal bestille en progresiv en så får en prøve det.... er det ikke det så er det bare å få tak i en ny insprut.....
-
ralle
Legg inn
av ralle » 29 nov 2004, 22:10
ett bilde til rett etter oppstart... nå er d på tide å tenke på forhjulstillinga...

-
ralle
Legg inn
av ralle » 29 nov 2004, 22:20
her kommer bilder av hvordan bilen står i dag... ca ett halvt år etter de siste bildene.... kjøpte meg en 9k serru... sku bare bytte motor å få skilta på`n å bruke den som bruksbil... endte med ett mareritt av en bil og resulterte i en del tusinger mindre å rutte med samt en heller laber motivasjon til å skru bil... kommer ihvertfall ikke til å kljøpe 9k igjenn...selv om det er saab... (tror faktisk at jeg kjører volvo isteden for 9k.....!!)

har fått på 88 bremser framme++
-
ralle
Legg inn
av ralle » 29 nov 2004, 22:32
bilde av motorrommet som det er i dag.... litt mye surr i ledningsnettet enda men.... når jeg sku få start på den når den sto i garagen så var det ikke gnist på den... måtte kople opp nytt ledningsnett til tenninga....årsak er ukjent da jeg kjørte den inn i garasjen....

noen som har en org tank til servo-olja til meg? klarte å tråkke på min da vettu... er litt kløne inniblant... hehe
-
Rune N35
- MAX BOOST
- Sted: Årnes, Romerike
Legg inn
av Rune N35 » 30 nov 2004, 11:25
Ser bra ut dette her ralle! driver med ei blank ventilkåpe jeg også, hva brukte du til å få vekk fargen med? fikk bort nesten alt med bremsevæske, mulig jeg må la den stå litt lenger..
Håper du har tenkt å bytte bremser bak og? Ikke mye håndbrekk nå vel...hehe
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
-
ralle
Legg inn
av ralle » 30 nov 2004, 11:53
jeg glassblåste ventilkåpa jeg... derretter så brukte jeg en roterende stålbørste.... 88-bremsene bak ligger på verkstedet å godgjør seg de... har bestilt teflon nå så da får jeg til å dreie foringer også...
når en polerrer aluminium så burde dere bruke et stoff som heter Borups Vandtet.... et dansk produkt som fungerer som en klarlakk...... samme som sykkelfolka bruker.... så slipper du å måtte polere hver uke...
-
Henrik N380
- 2.0 bar

- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Legg inn
av Henrik N380 » 30 nov 2004, 13:23
Det blir veldig bra!

Når du er ferdig kan du jo begynne på min!

-
ralle
Legg inn
av ralle » 30 nov 2004, 15:37
Angry_saab
Det blir veldig bra! Når du er ferdig kan du jo begynne på min!
tror jeg først må bli ferdig med mine prosjekter først ja..... har blant annet en 69mod Opel Rekord som jeg må resaurere også.... men etter på det så kan det hende.....

-
ralle
Legg inn
av ralle » 30 nov 2004, 15:48
hva tror dere om denne fronten når dere blir ferdig a? skal fjerne skiltfestet samt sporene til pyntelistene og i mellom fangeren og sidene, i steden for org turbolippe så blir d en "bak-lippe" fra en audi... (ser den såvidt på bildet av den gamle 900 min....)

tror det blir bra jeg...
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 13 des 2004, 18:07
jaja... har ikke fått gjordt så mye på prosjektet de siste ukene, men fikk nå rota litt med det i helga... fikk på dempere, bytta radiator å flytta batt inn i kupeen midlertidig ihvertfall.... fikk oxo ny bensintrykksregulator fra speedparts i helga.. så nå skulle den ha gått som den skulle.... ikke at den gjorde dt da men.... blir rå når den blir varm... ikke artig.. menmen.. finner nok ut a d oxo....
her er ihvertfall ett bilde jg fikk tatt av undersiden av galskapen...
blir vel ikke så ille når jeg får lakka resten av grunninga..... (gikk tom for lakk (tabbe))