standardfeil;)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

standardfeil;)

Legg inn av Lars E. N378 » 30 nov 2004, 20:37

vet at jeg har spurt tidligere, men fikk ikke all verden til respons, så jeg prøver igjen, da aktiviteten på forumet i dag er høyere enn da jeg spurte sist..

hvertfall: på min gm900 '95, har jeg som alle andre saab'er; slitt ratt... hva gjør gutta med det problemet? er mer grått enn sort :?
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 30 nov 2004, 21:04

Flytter denne da Saab-spørsmål er Ontopic.. :D
Sist redigert av Børre N17 den 30 nov 2004, 23:31, redigert 1 gang totalt.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

ratt

Legg inn av Petter 900 T » 30 nov 2004, 22:37

Er det skinn, bruk skokrem

Er det plast, tja, kjøp skinnratt?

Sikkert noen som har et ratt til deg, legg inn på deler kjøpes :D

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 01 des 2004, 01:56

Vet inte vad man gör åt problemet eller om det går att fixa.
Men om du ska byta ratt och det står SRS på på den, så är det "uhellspute"(krock-kudde på svenska) i den och då lönar det sig att koppla bort batteriet innan man börjar skruva! :shock:
En kamrat(norsk sådan) gjorde inte det............
Han fick hjälp med att skölja ögonen på sjukhuset i Kongsberg han.
Han hade "kjempeflax", har hört om räddningsfolk(bla. i USA) som dött av krock-kuddar som löst ut vid fel tidpunkt.

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2028
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Legg inn av Morten S. » 01 des 2004, 07:59

Jeg har ett originalratt fra en '98 9-3 du kan få kjøpt billig, dersom det er av interesse.
"Alt" fra totakt til turbo

Brukeravatar
TH
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 117
Registrert: 14 mar 2004, 01:00
Sted: Oslo

Legg inn av TH » 01 des 2004, 16:10

Svensk bil = svensk løsning. Kjöp en rattmuff!

Brukeravatar
Kjetiln122
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 440
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N122
Navn: Kjetil Finstad
Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
Sted: Ås

Legg inn av Kjetiln122 » 01 des 2004, 16:53

Jeg har et gammelt ratt med airbag liggende...................
Hvis du vill kjøpe det så send meg en pm.
Hvis du skal ha i et 9-3 ratt så må du nok belage deg på å kjøpe ny airbag, rattstamme og en sånn snurredings som kosta 1000,-
Jeg har hatt av ratt og airbag mange ganger.... Har ikke vært noe som helst problem....... Har til og med latt pluss og minus polen stå på bat.
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974

Svar