Side 1 av 1
95 aero. 01/02
Lagt inn: 09 jan 2013, 22:09
av Halnesen
Heisann.
Lurer på om det er stor forskjell på ein 2001 95 aero og 2002 95 aero.
So ser eg på finn, ein som skal selge ein 2001 95 aero. der skriver han :
Nordic Performance steg 2 är monterat (motorsoftware och rostfritt sporteksos) så med 98okt/v-power bensin ska den lämna 280hk och 380nm.
Inga problem med omkörningar direkt....
Önskas originaleffekt (230hk) fyller man helt enkelt 95oktan istället, Saabs unika och supereffektiva joniseringsmätning tillåter individuell bankningsmåling per cylinder och automatisk justering av tändläge, bensinmängd och turbotryck i realtid under körning beroende på temperatur, bensinkvalitet, höjd över havet osv.
Er det virkelig tilfelle? er det sann evt. med andre trimm levrandører??
Re: 95 aero. 01/02
Lagt inn: 09 jan 2013, 22:11
av Kristian N2215
Facelift i 2002 i hvertfall. Annen og bedre forstilling også.
Re: 95 aero. 01/02
Lagt inn: 09 jan 2013, 22:13
av Helge
Halnesen skrev:Heisann.
Lurer på om det er stor forskjell på ein 2001 95 aero og 2002 95 aero.
So ser eg på finn, ein som skal selge ein 2001 95 aero. der skriver han :
Nordic Performance steg 2 är monterat (motorsoftware och rostfritt sporteksos) så med 98okt/v-power bensin ska den lämna 280hk och 380nm.
Inga problem med omkörningar direkt....
Önskas originaleffekt (230hk) fyller man helt enkelt 95oktan istället, Saabs unika och supereffektiva joniseringsmätning tillåter individuell bankningsmåling per cylinder och automatisk justering av tändläge, bensinmängd och turbotryck i realtid under körning beroende på temperatur, bensinkvalitet, höjd över havet osv.
Er det virkelig tilfelle? er det sann evt. med andre trimm levrandører??
Nei. Det er ikke tilfelle.
Re: 95 aero. 01/02
Lagt inn: 09 jan 2013, 22:20
av Halnesen
Helge skrev:Halnesen skrev:Heisann.
Lurer på om det er stor forskjell på ein 2001 95 aero og 2002 95 aero.
So ser eg på finn, ein som skal selge ein 2001 95 aero. der skriver han :
Nordic Performance steg 2 är monterat (motorsoftware och rostfritt sporteksos) så med 98okt/v-power bensin ska den lämna 280hk och 380nm.
Inga problem med omkörningar direkt....
Önskas originaleffekt (230hk) fyller man helt enkelt 95oktan istället, Saabs unika och supereffektiva joniseringsmätning tillåter individuell bankningsmåling per cylinder och automatisk justering av tändläge, bensinmängd och turbotryck i realtid under körning beroende på temperatur, bensinkvalitet, höjd över havet osv.
Er det virkelig tilfelle? er det sann evt. med andre trimm levrandører??
Nei. Det er ikke tilfelle.
Trudde vel ikkje heilt på det, men greit og få det bekrefta

Re: 95 aero. 01/02
Lagt inn: 09 jan 2013, 22:21
av Halnesen
kanskje best og gå for ein 2002? er ein del billige 2001 modeller ute og går no.
Re: 95 aero. 01/02
Lagt inn: 09 jan 2013, 22:24
av Helge
02 har flere forbedringer i forhold til de eldre.
Litt annen forstilling, facelift, andre seter og mere hester.
Re: 95 aero. 01/02
Lagt inn: 13 jan 2013, 16:26
av Morten N1009
Bare pass på at det faktisk er en m02, det srr en lett. Min er reg. feb 02 men er en 2001-modell.
Re: 95 aero. 01/02
Lagt inn: 13 jan 2013, 16:46
av Helge
Det er lett å se forskjell på en 01 og en 02.
Her er en 01:
Her er en 02:
Grillen og fanger er 2-delt på 98-01.
På 02 og nyere er den støpt i ett stykke.
Re: 95 aero. 01/02
Lagt inn: 14 jan 2013, 00:14
av Halnesen
Helge skrev:Det er lett å se forskjell på en 01 og en 02.
Her er en 01:
Her er en 02:
Grillen og fanger er 2-delt på 98-01.
På 02 og nyere er den støpt i ett stykke.
Då er eg vertfall heilt sikker på at eg har sett på ein 2002 mod. i dag
