Side 1 av 1
Hvaslags trim bør en velge til 9-5?
Lagt inn: 04 des 2004, 22:51
av Gjest
Hvaslags trim bør en velge til 9-5? Veit at speedparts selger noe de kaller steg 1 og ppc. Pcc er vel en boks som man kan kobble på dataen og laster ned ny programvare til bilen.
Hva er å annbefale??
Hilsen en som kunne tenke seg litt mer effekt fra 9-5en sin

Lagt inn: 04 des 2004, 23:31
av Orjan N235
Lagt inn: 04 des 2004, 23:46
av Hjelle, N6
Det viktigaste er nok at du vel eit trim ifrå ein anerkjent levrandør, som fks. Maptun, Hirsch, BSR (Speedparts forhandlar desse), SAAB Orginal eller Nordic. Det er vel dei som er størst på trim til SAAB og leverar dei beste produkta stort sett.
BSR/Speedparts har fordelen med PCC at du kan bytte mellom orginal-program og trimprogram på enkelt vis, på dei andre må du evt. fysisk bytte ut trim-boksa om du vil sette tilbake til orginal stand.
Ellers ville eg ha sett meg ned å prøvd å funne ut kor mykje effekt du vil ta ut, og om det er aktuellt med vdare oppgradering. Kort og greit finne ut kva du betalar for.
Har du fks. 2.0t motoren har SAAB eit trim som gir 190hk er det vel, der en byttar Trionic-boks og pluggar. Prisen på dette i Sverige er rundt 8-9k nytt trur eg det var, lengre nedover om du får taki brukt.
Lagt inn: 05 des 2004, 00:21
av Henrik N380
Hva er det Speedparts leverer med sitt steg 1? Er det med PPC boks eller bare bytte av trionic?
Lagt inn: 05 des 2004, 00:52
av Hjelle, N6
Angry_Saab skrev:Hva er det Speedparts leverer med sitt steg 1? Er det med PPC boks eller bare bytte av trionic?
Er vel valgfritt.
På webben ligg prisane inne med Trionic utbytteboks ser det ut til.
Lagt inn: 05 des 2004, 18:16
av Edonis
Hjelle, N6 skrev:Har du fks. 2.0t motoren har SAAB eit trim som gir 190hk er det vel, der en byttar Trionic-boks og pluggar. Prisen på dette i Sverige er rundt 8-9k nytt trur eg det var, lengre nedover om du får taki brukt.
Kjøper du denne trimmen så gjelder fortsatt garantien, også. Det kan jo være kjekt å ha hvis ikke bilen er så gammel...
Lagt inn: 06 des 2004, 01:29
av Ole-P-N154
Hva skal vi med trim på våre flotte biler?
De går da mer enn godt nok orginalt!
Det er da vel bedre å bruke noen kroner på å få til et mer "personlig ytre" på bilene...!!
Lagt inn: 06 des 2004, 23:05
av LOH171
Ole-P
Skrev
Hva skal vi med trim på våre flotte biler?
De går da mer enn godt nok orginalt!
Det er da vel bedre å bruke noen kroner på å få til et mer "personlig ytre" på bilene...!!
Hahahahaha...festlig

Lagt inn: 06 des 2004, 23:54
av Henrik N380
Hjelle, N6 skrev:Angry_Saab skrev:Hva er det Speedparts leverer med sitt steg 1? Er det med PPC boks eller bare bytte av trionic?
Er vel valgfritt.
På webben ligg prisane inne med Trionic utbytteboks ser det ut til.
Men man kan velge?

Får vel sende en e-post(til), bare de svarer.......
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Har vel mye å gjøre! Det er jo bra!

Re: Hvaslags trim bør en velge til 9-5?
Lagt inn: 07 des 2004, 00:54
av tranceman N366
Anonymous skrev:Hvaslags trim bør en velge til 9-5? Veit at speedparts selger noe de kaller steg 1 og ppc. Pcc er vel en boks som man kan kobble på dataen og laster ned ny programvare til bilen.
Hva er å annbefale??
Hilsen en som kunne tenke seg litt mer effekt fra 9-5en sin

Hva slags motor er det du har da?
Har selv en 2.0t med Steg1 fra Speedparts. Ble som en ny bil, mye mer futt i
Skal være på 215hk nå.
Har en BSR PPC boks som jeg kan tilbakeføre det orginale programmet dersom det skulle være nødvedig (servicer og sånnt dersom du har garanti)