Saab 900 - Låsesylinder

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
JPS N1230
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 30 des 2007, 21:38
Medlemsnummer: N1230
Navn: Jon Petter Salberg
Bil: 900 98't-talladega
Sted: Stjørdal

Saab 900 - Låsesylinder

Legg inn av JPS N1230 » 26 feb 2013, 13:46

Bil: Saab 900 turbo, 98 mod.

Hei

Har noen utfordringer med låsesylinderen for å starte bilen.

Noen som vet om det går an å bestille låsesylinder som passer til bilen, altså nøklene og det hele? Eller om det faktisk er så tungvindt at man må bestille ny låsesylinder med nøkler og det hele?
Jon Petter Salberg / Saab 900 Turbo Talladega 98'mod Steg 3

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Saab 900 - Låsesylinder

Legg inn av Tor N12 » 28 feb 2013, 01:01

Ingen problem å få bestillt låssylinder som passer de nøklene du har ;)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

redturbo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 664
Registrert: 05 jan 2012, 21:39
Navn: Tom Hummel
Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
Sted: Oslo / Hvaler

Re: Saab 900 - Låsesylinder

Legg inn av redturbo » 14 mar 2013, 08:30

Går ikke nøkkelen rundt?: Fyll opp med låsolje og la det stå, fyll på mer. Finnes tråder om det her.

JPS N1230
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 30 des 2007, 21:38
Medlemsnummer: N1230
Navn: Jon Petter Salberg
Bil: 900 98't-talladega
Sted: Stjørdal

Re: Saab 900 - Låsesylinder

Legg inn av JPS N1230 » 13 jan 2014, 00:32

edit/ update: Fikk ny tenningslås etter nøkkelnr for en god stund tilbake, men dette er ikke kjernen til problemet.


Ganske ofte blir nøkkelen sittende fast, og man får ikke vridd det siste klikket og tatt ut nøkkelen. Verkstedet er nå kjent med dette, og mente det er noen av 'stagene' fra girkassen/revers-sperren/låsen som står i spenn. De mente det var godt smurt opp, men ville og turte faktisk ikke å begynne å skru på dette.


Noen som har vært borti lignende før? Noen forslag til hvilket verksted som kan se på dette / løse problemet uten at det blir x antall timer med feilsøking og prøving/grubling? #-o
Jon Petter Salberg / Saab 900 Turbo Talladega 98'mod Steg 3

Svar