Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 354
- Registrert: 16 des 2012, 16:21
- Medlemsnummer: 2549
- Navn: Glenn
- Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
- Sted: Balsfjord
Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Tar litt av med saab her i gården, har en mercedes cklasse jeg har fikset op til sønnen min,denne er utstyrt med de eminnete dritsetene til mercedes, er nesten ikke kjørbar på vinterføre pga bakhjulstrekk og null vekt bak og har det umiskjennelige gubbepreget til mercedes i kjøreegenskaper...har en 94cs jeg lurer litt på kjøpe..hva heter motoren i denne? Er en 2,0 lavtrykksturbo.. Er det samme garret i denne som 9-5? Hvilke svakheter var på disse? Bilen er forøvrig rustfri fullstendig og pen i karroseri og inventar.voksen eid bil og bra fulgt opp...270 på telleren
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
B204E. Ikke samme Garrett som i 9-5.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Dersom dette er en 1994 9000 med B204E, har den vel Garret TB2531?
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 354
- Registrert: 16 des 2012, 16:21
- Medlemsnummer: 2549
- Navn: Glenn
- Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
- Sted: Balsfjord
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Er dette t5 motoren? Ingen problemer med oilsludge og register på denne?
- Neteland
- 2.0 bar
- Innlegg: 505
- Registrert: 26 jan 2012, 10:24
- Medlemsnummer: N2538
- Bil: 997 Turbo
- Sted: Bergen
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Er ikke oil-slugde
Men registeret ryker vel på ca. 240 000? Eller gjelder dette 2.3? Noen av de, evt. begge?
Edit: T-5 ja!
Edit2: Er ikke registeret som jeg skrev, feil dette! Toppakningen som ryker på rundt 240 000, men kan selvsagt holde lengre.
Edit: T-5 ja!
Edit2: Er ikke registeret som jeg skrev, feil dette! Toppakningen som ryker på rundt 240 000, men kan selvsagt holde lengre.
Sist redigert av Neteland den 05 mar 2013, 19:04, redigert 1 gang totalt.
- VegardTonheim N1444
- 1,5 bar
- Innlegg: 358
- Registrert: 17 jan 2008, 21:43
- Medlemsnummer: N1444
- Navn: Vegard Tonheim
- Bil: Saab 9000 CSE 2,3t Jub
- Sted: Eikefjord
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
OlaNormann skrev:Er ikke oil-slugde
Men registeret ryker vel på ca. 240 000? Eller gjelder dette 2.3? Noen av de, evt. begge?
Edit: T-5 ja!
Ingen kjent sak at registeret ryker rundt 240k så vidt eg veit. Steller man fint med bilen skal registeret holde lenger enn det Er temmelig skuddsikre motorer det der.
o M97 Saab 9000 CSE 2,3t Jubileum
o M03 Saab 9-3 SS Arc 2,2 TiD
o M07 Saab 9-5 Vector 2,3t BioPower
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0 Turbo
x [Solgt] M95 Saab 9000 CS 2,0i
x [Solgt] M97 Saab 900 SE 2,0 Turbo
x [Solgt] M03 Saab 9-3 Linear 2,2 TiD
o M03 Saab 9-3 SS Arc 2,2 TiD
o M07 Saab 9-5 Vector 2,3t BioPower
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0 Turbo
x [Solgt] M95 Saab 9000 CS 2,0i
x [Solgt] M97 Saab 900 SE 2,0 Turbo
x [Solgt] M03 Saab 9-3 Linear 2,2 TiD
- Neteland
- 2.0 bar
- Innlegg: 505
- Registrert: 26 jan 2012, 10:24
- Medlemsnummer: N2538
- Bil: 997 Turbo
- Sted: Bergen
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Fixed! Er selvsagt toppakningen og ikke registeret slik jeg skrevVegardTonheim N1444 skrev:OlaNormann skrev:Er ikke oil-slugde
Men registeret ryker vel på ca. 240 000? Eller gjelder dette 2.3? Noen av de, evt. begge?
Edit: T-5 ja!
Ingen kjent sak at registeret ryker rundt 240k så vidt eg veit. Steller man fint med bilen skal registeret holde lenger enn det Er temmelig skuddsikre motorer det der.