problemer med Saab 900 turbo
Lagt inn: 07 des 2004, 16:52
Hei,
Jeg har to problemer med min Saab 900 turbo.
Først er det et problem at han starter opp vanskelig når det er våt og kalt ute. Jeg føler at gangen er ikke nok høyt i motoren, det faller ned til 500 omkjøringer. I tillegg kjører motoren ofte på 2 eller 3 cylindrene for at det brukes for mye bensin. Etter motoren har varmet seg opp litt, går alt super OK. Jeg tror det må være warm-up regulatoren, jeg skal bytte han etter jeg har fått takk i han.
Det andre problemet er at jeg har mistet mye av turbo trykket og dette går bare litt over i oransje. Den 'turbo-solenoid valve' på toppen av radiatoren klikker hele tiden og det kan være problemet. Jeg har byttet de gamle for nye Biltema tenningskablene og jeg tror at kanskje de sender av straling som sorger for en feilmelding i knock-sensoren. En annen mulighet er turbo overpressure sensoren som ligger under dashboarden eller APC-boksen i bilen.
Er det noen som har hatt disse samme problemene? Hvordan kan jeg få takk i billige Bougicord/Magnecor tenningskabler i Norge? Nye sensorer og APC-boksen koster ganske mye, så er det noe som kan selger brukte deler her i området?
Håper at jeg får noe svar. Takk for hjelpen.
Wilmar, Stavanger
Jeg har to problemer med min Saab 900 turbo.
Først er det et problem at han starter opp vanskelig når det er våt og kalt ute. Jeg føler at gangen er ikke nok høyt i motoren, det faller ned til 500 omkjøringer. I tillegg kjører motoren ofte på 2 eller 3 cylindrene for at det brukes for mye bensin. Etter motoren har varmet seg opp litt, går alt super OK. Jeg tror det må være warm-up regulatoren, jeg skal bytte han etter jeg har fått takk i han.
Det andre problemet er at jeg har mistet mye av turbo trykket og dette går bare litt over i oransje. Den 'turbo-solenoid valve' på toppen av radiatoren klikker hele tiden og det kan være problemet. Jeg har byttet de gamle for nye Biltema tenningskablene og jeg tror at kanskje de sender av straling som sorger for en feilmelding i knock-sensoren. En annen mulighet er turbo overpressure sensoren som ligger under dashboarden eller APC-boksen i bilen.
Er det noen som har hatt disse samme problemene? Hvordan kan jeg få takk i billige Bougicord/Magnecor tenningskabler i Norge? Nye sensorer og APC-boksen koster ganske mye, så er det noe som kan selger brukte deler her i området?
Håper at jeg får noe svar. Takk for hjelpen.
Wilmar, Stavanger