Hva er det disse kommer av? hva betyr det?
Jørn
Moderator: Moderatorer
Okei, aldri søkt opp Saab/GM sitt offisielle begrep rundt disse kodene.Hjelle, N6 skrev:Er ikkje allvorlig feiltenning feilkoda seier, den seier "Avbrudd i forbrenningssignal cyl 1+2. Brudd/kortsluttning" for P1312 og samme for cyl 3+4 på P1334. Det kan like greit godt være feil (brudd eller dårlig kontakt) på ledningsnettet fram til dysene, men vanligast er at pluggane er sota, eller tennkasset som nemnt.
Håper detParadigm N558 skrev:Vel...
Ikke skyt meg om jeg tar feil, men:
"alle" sier at man ikke burde kjøpe uorginal grunnet at det skal ligge mye elektronikk i kassetten som kanskje den uorginale ikke har.
Men ingen har faktisk bevist at det ikke er slik. Ikke meg bekjent i allfall(?)
Når 9-5 ble solgt til Kina, fulgte T7 med på kjøpet?
Jeg har sett flest kommentarer på STCS og der er det jo såklart mange meninger, men det virker som uoriginal tennkassett er litt som kina-turbo. Det kan holde nesten like lenge som originalt. Er du uheldig så kan det gå skikkelig galt. (Ikke at det er noen sammenligning med turbo forøvrig)Paradigm N558 skrev: Men ingen har faktisk bevist at det ikke er slik. Ikke meg bekjent i allfall(?)
Når 9-5 ble solgt til Kina, fulgte T7 med på kjøpet?
Nei, jeg refererte til uoriginale tennkassetter produsert i Kina. Disse har eksistert i en del år.Paradigm N558 skrev:Tror ikke Utengen fikk være med på at 9-5 ble kinesisk. Dessverre.