Side 1 av 1
Tennplugger
Lagt inn: 23 mai 2013, 22:45
av glenn72
Da holder jeg på å få denna bilen til å gå jevnt...har brukt 7er plugg for forrige eier fikk montert hirsch når bilen var ny..men tviler på det er det programmet som står i nå...motor var bytta for ett par år siden...blir det galt å bruke 7er plugg på orginal?justerte gapet til 1mm idag..fant ut det var det den skulle ha? Bilen går ujevnt på tomgang og under kjøring etter dette..det gjor den ikke med 0;6 gap..me da var den latere...så att pluggene var sotet nederst på gjengene men sjølve tenndeln var fin..hva kan dette vise?
Re: Tennplugger
Lagt inn: 23 mai 2013, 23:03
av Ingvar N629
Kan godt bruke 7er enten den er trimmet eller ikke, skal være 1,1 mm gnistgap, som BCPR7ES-11 har.
Re: Tennplugger
Lagt inn: 23 mai 2013, 23:54
av glenn72
De jeg kjøpte hette bare bcpr 7es..inga 11 bakom..
Re: Tennplugger
Lagt inn: 24 mai 2013, 21:50
av Lasselee
Re: Tennplugger
Lagt inn: 24 mai 2013, 22:23
av glenn72
Joda brukte bladføler..har 1,1mm
Re: Tennplugger
Lagt inn: 26 mai 2013, 11:24
av Klontis
glenn72 skrev:De jeg kjøpte hette bare bcpr 7es..inga 11 bakom..
Jeg kjøpte NGK BCPR 6E, altså uten S og 11 på slutten til min 9-5 2,3t.
Dumt det eller?
Re: Tennplugger
Lagt inn: 26 mai 2013, 20:27
av glenn72
Det viktigeste er vel r i bcpr og varmetallet...og att du justerer riktig åpning på pluggen..
Re: Tennplugger
Lagt inn: 27 jul 2013, 12:56
av ratollal
Har kjøpt NGK BCPR6ES-11 til min Saab 9-5 2000 modell 2,0 turbo. Den er chippet med Hirch steg1 ca 210 hk. Vil disse pluggene være rett og hvor stor skal elektrode åpningen være?
Re: Tennplugger
Lagt inn: 27 jul 2013, 18:16
av Paradigm N558
Det er feil plugg. Du skulle kjøpt BCPR7ES11.
Re: Tennplugger
Lagt inn: 28 jul 2013, 23:20
av ratollal
Ok skal prøve å få byttet der jeg kjøpte de