Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Viggen-51
- 1,5 bar

- Innlegg: 362
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Viggen-51 » 19 des 2004, 19:46
Tror jeg trenger et slikt skjema : "Certificate of Conformity" (Coc-skjema, også kalt Samsvarssertifikat), for å registrere min ViggenCab. på nyåret....
Er det noen som har noe sånt "liggende"? Eller hvor skal jeg henvende meg for å få tak i noe sånt?
Har prøvd Saab Norge, men de ble "vrange" med en gang de fikk vite at det var en importbil.... (de er tydeligvis ikke noe happy for dem

)!
På forhånd takk!
PS! Det kan hende jeg klarer meg uten dette "sertifikatet" hvis de på Biltilsynet har "en god dag", akkurat når jeg er der,...., men odsene er lave

Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
-
Rune N35
- MAX BOOST
- Innlegg: 2951
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Årnes, Romerike
Legg inn
av Rune N35 » 19 des 2004, 19:51
Hvem hos Saab Norge var det du snakka med? Var ikke no problem når jeg skulle ha et slikt til cabben..
Disse stedes vel ut på chassinr..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
-
Viggen-51
- 1,5 bar

- Innlegg: 362
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Viggen-51 » 19 des 2004, 19:58
Rune N35 skrev:Hvem hos Saab Norge var det du snakka med? Var ikke no problem når jeg skulle ha et slikt til cabben..
Disse stedes vel ut på chassinr..
Husker ikke helt... ble sendt fra person til person (telefonisk), mista kontrollen etterhvert..

Synes å erindre at navnet begynte på V !
Nok om det! Fikk nylig svar på STCS-forumet, der de også sa det var et skjema som var utstedt på chassinr. Mao. et individuellt skjema pr.bil. Dette var jeg ikke klar over; så det hjelper ikke med noe kopi....
Måtte du betale noe for ditt COC-sertifikat Rune?
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 19 des 2004, 20:04
Det COC-dokumentet må vel skrivast ut spesiellt til chassisnummeret, var ihvertfall slik når eg kjøpte eit slik dokument ved innførsel av 900:an. Prisen var vel omkring 1500:- flis.
Men eg ville høyrt med Trafikkstasjonen eksakt kva dokument som trengs, det er forskjellig krav for bilar som er fysstegongsreg i utlandet før og etter 1.1.96.
Dei som er fysstegongsregga i utlandet etter denne datoen slepp vel også den tekniske kontrollen etter det eg huskar.
-
knut N458
- 1.2 bar

- Innlegg: 298
- Registrert: 15 aug 2004, 01:00
- Sted: Bergen
Legg inn
av knut N458 » 20 des 2004, 00:08
GM Norge har en egen avdeling for den slags. I Drammen tror jeg. Koster 3000 nå.
Men en ny ordning fra 1.07.2004 gjør det overflødig. Se
http://www.amcar.no/nyheter/indexjulbyr1.html
Glimrende

:):)
Sakset fra Amcar.no:
Flere trafikkstasjoner kan godkjenne…
Det er nå bestemt at flere trafikkstasjoner i tillegg til Drammen trafikkstasjon skal kunne godkjenne biler etter de nye godkjenningsreglene som trådte i kraft 1. juli 2004. Dette er:
Halden, Drammen, Haugesund, Trondheim, Bodø og en trafikkstasjon til i region nord som ikke er bestemt enda.
Folk fra disse trafikkstasjonene møttes på Drammen Trafikkstasjon for kursing og informasjon den 2. desember 2004, og vil etter dette ganske raskt komme i gang med å godkjenne biler. AMCAR vil berømme Drammen Trafikkstasjon for god konstruktiv jobbing overfor Vegdirektoratet for å få til en løsning på dette slik at vi nå får en mye bedre geografisk spredning og langt større kapasitet på disse godkjenningene.
Du får ta en tur til Trondheim på nyåret tenker jeg

-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 20 des 2004, 06:00
Da er det sånn at hvis den har vært registrert i et eøs land er det fritt frem.........
Amatørbyggd fordon kan fritt importeres som bruktbil fra sverige
900 med V8 og bakhjulstrekk i drifting......
Eller 9000 buggy fra filmen som Rune 35 la ut!
eller, eller?
Fantasien setter grenser, ingen annen
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
knut N458
- 1.2 bar

- Innlegg: 298
- Registrert: 15 aug 2004, 01:00
- Sted: Bergen
Legg inn
av knut N458 » 20 des 2004, 08:57
Hehe
Det vil jo være lov å prøve seg. Men det er vel lurt å ta en telefon til Drammen Trafikkstasjon først...
De har nå et halvt års erfaring med praksisen og har formodentlig registrert litt av hvert i den perioden.
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 20 des 2004, 10:41
Jeg fant ut hvor min svensk importerte 9-3 TiD var kjøpt ny og tok kontakt med dem. Kjempe service derfra, de kontaktet Trollhättan og fikk laget en kopi av det originale CoC til meg helt gratis! Kjempeservice hos Wafab bil i Karlstad.
Fikk et annet dokument (ikk CoC) fra ettermarkedsavd hos Saab på Kjeller, men det godtok ikke Biltilsynet, så det var bortkastet tid for min del. Men vet at de har vært flinke med andre.

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
Kjetiln122
- 1,5 bar

- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
Legg inn
av Kjetiln122 » 21 des 2004, 12:14
Jeg betalte rundt 2000,- for mitt og det var bare for at saabnorge skulle fakse den til statensvegvesen! Trodde det fantes mange ng900 94mod.

Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974