Side 1 av 1

Kun grunnladetrykk og fjusking.

Lagt inn: 10 feb 2014, 17:54
av Krinyt1
Hei. Etter turbobytte og service går bilen kun på grunnladetrykk (0,4bar).før hadde jeg 1 bar på maks. Når jeg holder full gass stopper akselerasjonen helt opp når jeg oppnår 0,4bar!(bensinkutt?) men jeg har 0,4 bar selv om den ikke akselererer. Har sjekket alle slanger og finner ingen feil. Bilen er en 9-3 2,0t 2001mod. 150hk med bsr chip steg 1. Noen som har peiling på hva det kan være?. Takker for svar :)

Re: Kun grunnladetrykk og fjusking.

Lagt inn: 11 feb 2014, 11:46
av Ingvar N629
Er slangene til magnetventilen koblet rett? Er klemma mellom kompressorhusets innløp og alurøret korrekt montert, og er det brukt o-ring på flensen? Har du trykksatt innsugssystemet og sjekket for lekkasjer? Kontrollert EVAP-ventilene?

Re: Kun grunnladetrykk og fjusking.

Lagt inn: 11 feb 2014, 11:54
av Krinyt1
Har koblet r slangen på alurøret, w på wastegate og c inn på kompressorhus og dette skal være rett. klemma er montert rett med ny oring. har ikke trykksatt systemet, hvordan gjør jeg det? hvordan sjekker jeg evap ventilene?

Re: Kun grunnladetrykk og fjusking.

Lagt inn: 13 feb 2014, 08:50
av Ingvar N629
EVAP: http://mgmotor.no/mekketips-9-3-02/enve ... -evap.aspx

Trykktest gjør du ved å ta ut luftmassemåleren, blokkere hullet den satt i i retning turboen, og trykksette med trykkluft på f eks en av vakuumslangene på spjeldhus eller innsugsmanifold. Påkoblingen for veivhusventilasjon på kobrarøret ned til turbo må blokkeres, dette kan du enklest gjøre ved å snu ene enveisventilen på slangen som er koblet til røret som går rundt venstre side av ventilkåpa når du står foran motoren.
Med trykkluft påkoblet vil du høre lekkasjer, for å lette lekkasjesøk kan du blande vann med Zalo på en sprayflaske.

Re: Kun grunnladetrykk og fjusking.

Lagt inn: 13 feb 2014, 10:00
av jjrckd
Bilde