Heisann Hotti! Jo, nå ska du høre, Skru ut setet, det er bare 4 torkx skruer,pluss en 17mm på beltet. Vipp setet bakover og ta ut el-kontakten under setet, den står på gulvet. Ohm mellom svart og gul, det er ca 3ohm(give or take en del..) dersom setet ditt er helt. Når du har funnet ut at det er brudd i setet kan du ta det med inn..Det er seteputa du bør konsentrere deg om, ta av de hektene som er foran og bak på setetrekket.De to foran er litt ekle, men ta de av pent, så du kan bruke de igjen.Når de er av kan du lette trekket av skummet. Det går hekter gjennom seteputa og, hvis du vil ha trekket helt av må du løse alle disse. Se så etter små svimerker der den gule tynne ledningen går. Jeg lot ohmmeteret stå i kontakten mellom gul og svart mens jeg lette etter brudd. Når du finner et brudd må det loddes, for å få plass til å lodde må du forsiktig løsne noe av ledningen fra underlaget, jeg brukte en liten skarp kniv. pass på at du ikke skader termostaten, en liten svart klump. Det kan være mer enn ett brudd, men det ser du på ohmmeteret etterhvert som du jobber. I mitt sete var det tre brudd, to var på venstre lårstøtte, det siste var midt i setet og veldig vanskelig å se, ledningen var sikkert slitt av etter de to førtste bruddene. Legg ledningen på plass slik at den tåler bevegelse i setet,(ikke altfor snorrett, da slites den av)monter trekket i omvendt rekkefølge, sjekk at alle hekter og fester er på plass. Når jeg monterte setet løftet jeg det ca 5mm foran med skiver under setefestene, boltene er så lange at det bør gå fint. Ta plass, sett varmen på en og ta en tur, nå bør du kjenne en behagelig varme i korsryggen og rumpa/låra

Dersom det blir veldig varmt(på pos.1), bør du sjekke hvordan termostaten ligger

, dersom den ikke ligger mellom varmetrådene i setet blir det hett

Lykke til!
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)