Biltilsyn-visning ved motorbytte..

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
B.Elle N126
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 397
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 126
Navn: Børge Elle
Sted: Oslo

Biltilsyn-visning ved motorbytte..

Legg inn av B.Elle N126 » 10 jan 2005, 16:19

Har som noen kanskje har fått med seg byttet en 900i mot T16 i min -92 900.... skal nå få den godkjent og ettersom 900i-karosseriet med bremser og alt er tilsvarende turbo burde det gå greit. MEN spørsmålet er: hva er det som kontrolleres ? er det en papirformalitet eller er det en full kontroll av hele bilen.
Hvis noen har erfaringer er jag takksam..
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 10 jan 2005, 16:44

det enkleste ved bytting av motor sånn er vel å få et skriv fra saab norge om hva de krever for å bygge om...

noe ala dette:
Bilde

er nok d letteste å få tak i et sånt....

9-5
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 121
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Bil: 9-5 estate og 9-3

Legg inn av 9-5 » 10 jan 2005, 18:08

Min erfaring er at de liker å følge prosenssen ifra starten.

Dra inn å vis dem bilen å forklar hva du skal gjøre, spørr de om hva du må dokumentere å ikke. Er bilen eldre enn 10 år slipper du avgifter, da er det kun bremser, motorfester osv. som skal sjekkes(saab er jo grei der)

Husk: Gutta ute i hallen er jo stort sett interessert i bil....

B.Elle N126
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 397
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 126
Navn: Børge Elle
Sted: Oslo

Legg inn av B.Elle N126 » 10 jan 2005, 19:57

Jeg prøver igjen om noen skulle ha gjort dette før...

I og med at bilen 900i og T16 er i utg.punkt er godkjent for samme effekt:

hva er det som kontrolleres ? er det en papirformalitet eller er det en full kontroll av hele bilen.
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 10 jan 2005, 21:38

900TiD skrev:Min erfaring er at de liker å følge prosenssen ifra starten.

Dra inn å vis dem bilen å forklar hva du skal gjøre, spørr de om hva du må dokumentere å ikke. Er bilen eldre enn 10 år slipper du avgifter, da er det kun bremser, motorfester osv. som skal sjekkes(saab er jo grei der)

Husk: Gutta ute i hallen er jo stort sett interessert i bil....
Litt seint i dette tilfellet, bilen er ferdig!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar