starter ikke
Moderator: Moderatorer
starter ikke
den jævla dritten starter ikke på kald motor... pluggen stinker bensin å det er blå fin gnist... men den må dyttes eller dras i gang så lenge motoren er kald... å når da motoren er varm så er det ikke no stress å starte eller stoppe...
hva skjer a????
nå er F*** meg begret fult okså... vis det ikke er noen som vil ha den så sprenger jeg den til H******!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hva skjer a????
nå er F*** meg begret fult okså... vis det ikke er noen som vil ha den så sprenger jeg den til H******!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
vel.. nå vet ikke jeg hva for en bil du har...
men.. samme problem hadde jeg med min -84 99 GL..
Når den stod med motorvarmern, så kunne jeg start n go uten problemer.
Gnist og bensin nok i plugga..
Etter litt tid med plagsomme verkstedbesøk (yepp.. akutt innleggelse i varm hall, med null problemer dagen etter...) måtte jeg grundigere til verks..
Problemet lå i at choke-wiren var fliset i enden, slik at bilen kjørte med choken ute.. ikke helt.. men halvt... dertil meget stort startproblem.. kald, som halvvarm... men; ikke når motorvarmern hadde stått i... fordi da var bensinen dampa bort?? who knows...
Bytta chokewiren, og bilen ble som gull!!
men.. samme problem hadde jeg med min -84 99 GL..
Når den stod med motorvarmern, så kunne jeg start n go uten problemer.
Gnist og bensin nok i plugga..
Etter litt tid med plagsomme verkstedbesøk (yepp.. akutt innleggelse i varm hall, med null problemer dagen etter...) måtte jeg grundigere til verks..
Problemet lå i at choke-wiren var fliset i enden, slik at bilen kjørte med choken ute.. ikke helt.. men halvt... dertil meget stort startproblem.. kald, som halvvarm... men; ikke når motorvarmern hadde stått i... fordi da var bensinen dampa bort?? who knows...
Bytta chokewiren, og bilen ble som gull!!

Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
det er desverre en -84 99 jeg har... har skjekka det... å det er ikke choke wiren for den kan jeg dra manuelt... så det har jeg prøvd ut...ArntR N315 skrev:vel.. nå vet ikke jeg hva for en bil du har...
men.. samme problem hadde jeg med min -84 99 GL..
Når den stod med motorvarmern, så kunne jeg start n go uten problemer.
Gnist og bensin nok i plugga..
Etter litt tid med plagsomme verkstedbesøk (yepp.. akutt innleggelse i varm hall, med null problemer dagen etter...) måtte jeg grundigere til verks..
Problemet lå i at choke-wiren var fliset i enden, slik at bilen kjørte med choken ute.. ikke helt.. men halvt... dertil meget stort startproblem.. kald, som halvvarm... men; ikke når motorvarmern hadde stått i... fordi da var bensinen dampa bort?? who knows...
Bytta chokewiren, og bilen ble som gull!!
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Bygg om til injection eller bytt gasser da. Forgasserne begynner å bli bra slitne når de passerer 400 000 km. Hvis du får fete plugger tyder det vel på for mye choke? Prøv med litt mindre choke (begynn uten og prøv deg fram med mere etterhvert), bytt luftfilter og plugger (NGK).
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- saabanders
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Sogn& Fj.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
Vel... jeg kunne også trykke og dra choken manuelt.... men tok en titt under panseret og prøvde å trykke choken helt inn, det var da jeg oppdaga at choken i dashbordet, og chokewiren levde hvert sitt liv...... hvis den er helt inne, når choke-hendelen er inne, så er det vel ikke choke-problem....2r-e-rik skrev:det er desverre en -84 99 jeg har... har skjekka det... å det er ikke choke wiren for den kan jeg dra manuelt... så det har jeg prøvd ut...ArntR N315 skrev:vel.. nå vet ikke jeg hva for en bil du har...
men.. samme problem hadde jeg med min -84 99 GL..
Når den stod med motorvarmern, så kunne jeg start n go uten problemer.
Gnist og bensin nok i plugga..
Etter litt tid med plagsomme verkstedbesøk (yepp.. akutt innleggelse i varm hall, med null problemer dagen etter...) måtte jeg grundigere til verks..
Problemet lå i at choke-wiren var fliset i enden, slik at bilen kjørte med choken ute.. ikke helt.. men halvt... dertil meget stort startproblem.. kald, som halvvarm... men; ikke når motorvarmern hadde stått i... fordi da var bensinen dampa bort?? who knows...
Bytta chokewiren, og bilen ble som gull!!
Lykke til ihvertfall...
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
jeg tror jeg skal bytte gassen for jeg mistenker den for å være ganske så løen... jeg får starta om jeg bare bruker halv choke å så drar den helt ut når bilen tenner... men jeg har noen andre symptomer til dere... den bruker jo en del bensin ca 1.3 på mila. å så av og til når jeg gir på så kan det komme et par nykk før bilen begynner å akselerere.
EDIT: å så er det en ting til... ettertenning......
men akkorat nå så er jeg dritt lei... å tar bare bremsene på høyre side også... svarte f*** orker snart ikke mer...
EDIT: å så er det en ting til... ettertenning......
men akkorat nå så er jeg dritt lei... å tar bare bremsene på høyre side også... svarte f*** orker snart ikke mer...
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash