Det hemmelig klipset!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
nyfrelstsaabeier
Innlegg: 10
Registrert: 29 aug 2014, 04:32

Det hemmelig klipset!

Legg inn av nyfrelstsaabeier » 28 sep 2014, 10:26

Byttet samtlige blinklys på bilen idag!
Bilde

MEN da jeg skulle bytte høyre front blinklys, presset jeg ned låsetappen og dro ut lykteglasset. Da fikk jeg høre en "kling klong" lyd. viste seg å være denne saken som ramlet på gulvet (se bilder)
Noen som har noen formening om hvor den skal sitte og hva det er? Skjedde ikke når jeg tok ut høyre siden, klarte heller ikke å finne tilsvarende klips på høyre side!
Bilde
Bilde
Bilde

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Re: Det hemmelig klipset!

Legg inn av saab9000aero » 28 sep 2014, 18:17

Skal stå på underside. Av låseklipset på blinklykten. Var en modifikasjon på enkelte biler som lykten ikke hang fast på. Hbis lykten henger uten trenger du ikke montere det på igjen
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

freddy
Innlegg: 14
Registrert: 30 nov 2012, 12:51

Re: Det hemmelig klipset!

Legg inn av freddy » 28 sep 2014, 22:01

Anbefaler at du monterer dette klipset tilbake. Blinklampen kan løsne ved høy hastighet. Dette skjedde på flere biler, derfor ble disse klipsene montert i sin tid.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Det hemmelig klipset!

Legg inn av Hjelle, N6 » 28 sep 2014, 23:04

freddy skrev:Anbefaler at du monterer dette klipset tilbake. Blinklampen kan løsne ved høy hastighet. Dette skjedde på flere biler, derfor ble disse klipsene montert i sin tid.
Og det kan fort verte dyrt. En kjenning slapp unna med skrekken, etter at blinkersen fauk av i høgare hastigheit. Blinkersen small i både panser og framskjerm og laga store bulkar, innan ledningane til blinkers slitna rett av. Sjølve blinkersen har ingen sett sidan :P

nyfrelstsaabeier
Innlegg: 10
Registrert: 29 aug 2014, 04:32

Re: Det hemmelig klipset!

Legg inn av nyfrelstsaabeier » 30 sep 2014, 22:44

Takker for svar! Skal hive meg rundt å få det montert på igjen, nå som jeg vet hvor det skal være.

Til info:
Det andre blinklyset, som Saab forhandlern bytta her opp (grunnet dugg) har ikke et sånt klips. Har de bare gitt f?

hvem vet! :)

Svar