Hva kan gi redusert turbotrykl???
Saab 900 1995 2.0 turbo original.
Her skal turbo ladde toppen 0.8 , men testet og målte kun til 0.4 ca, hvorfor?
			
									
									
						Redusert turbotrykk?
Moderator: Moderatorer
- 
				Saabturbo92
 - Grunnladetrykk

 - Innlegg: 36
 - Registrert: 26 jan 2014, 21:50
 - Navn: Henrik
 - Bil: Saab 900 turbo, 1995
 - Sted: Tromsø
 
- Tor N12
 - MAX BOOST
 - Innlegg: 9124
 - Registrert: 13 aug 2003, 01:00
 - Medlemsnummer: N012
 - Navn: Tor
 - Bil: 9000/9-5/9-3
 - Sted: Melhus
 
Re: Redusert turbotrykk?
Kan jo være flere grunner men de aller vanligste er enten at magnetventilen har røket slik at bilen går på grunnladetrykk (GLT) eller at wg-staget har hoppet av.
Sjekk også sikringen til magnetventilen.
			
									
									Sjekk også sikringen til magnetventilen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
						M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
 - MAX BOOST
 - Innlegg: 12871
 - Registrert: 14 mar 2006, 16:41
 - Medlemsnummer: 629
 - Navn: Ingvar Garåsen
 - Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
 - Sted: Rissa
 
Re: Redusert turbotrykk?
Hvis magnetventilen er gåen, mål også drivsteget på boksen før du monterer en ny. 
http://mgmotor.no/mekketips-9-3-02/maal ... vsteg.aspx
			
									
									http://mgmotor.no/mekketips-9-3-02/maal ... vsteg.aspx
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
						M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan