Side 1 av 1

er kammene på 2.1i. kvassere en på 2.i ?

Lagt inn: 25 jan 2005, 17:36
av speed-freak
er kammene på 2.1i. kvassere en på 2.0i ? å passer innsuget fra en 2.1i på min 9000t16 :? :? :?

Lagt inn: 25 jan 2005, 17:50
av Øyvind N43
Hvis du skal bytte innsug, ville jeg ha bytta topp i samma slengen, sett på en 2,3l topp og innsug 8)

Lagt inn: 25 jan 2005, 19:30
av Tor N12
Kammene er ikke kvassere. De er vel like... Men 2.3 toppen er klart bedre enn den gamle 2.0-toppen.. Aller helst bør du ha toppen fra kort-motoren men da må du lage deg ei dekkplate ettersom toppen er kortere.

Lagt inn: 25 jan 2005, 22:10
av Rune N35
2,1 innsuget fra 900 passer dårlig på din 9000.

Lagt inn: 25 jan 2005, 22:24
av Surbotaab N369
har hørt at kammene som sto på 85 mod 900 turbo 16V er litt hvassere en resten.... om dette stemmer vet jeg ikke da men... og som sagt så passer ikke 900 insug over på 900... (med mindre du ikke vil ha innsuget stående inne i cupeen da..... :D )

Lagt inn: 25 jan 2005, 22:36
av Rune N35
JEG har hørt at kammene fra T16 86-89 er de vasseste... :?

http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm

her fins en liten oversikt over de forskjellige..

Lagt inn: 25 jan 2005, 22:50
av Surbotaab N369
Rune N35 skrev:JEG har hørt at kammene fra T16 86-89 er de vasseste... :?

http://www.900aero.com/main/tech_main_cams.htm

her fins en liten oversikt over de forskjellige..
hehe... kan nok stemme d.. var derfor jeg understreka "hørt" oppi her oxo

Lagt inn: 25 jan 2005, 23:40
av Tor N12
Rune N35 skrev:2,1 innsuget fra 900 passer dårlig på din 9000.
Hups :oops: gikk visst litt fort her ja :oops: Trodde det sto 900....

Men 2.3-toppen er bedre da :wink:

Skal lese litt bedre neste gang....

Lagt inn: 26 jan 2005, 08:16
av alex_ander3@hotmail.com
Rune N35 skrev:2,1 innsuget fra 900 passer dårlig på din 9000.
passer ikke dette da Rune :? :?

på den 2,3toppen jeg har kjøpt. følger det jo med et 2,1 innsug...

Lagt inn: 26 jan 2005, 10:22
av Mortimer-N18
Da har nok den 2.3 toppen vært brukt på en 900 Alex..
Er litt for dårlig plass til 900 innsug på en 9000 siden motoren sitter tverrstillt.

Lagt inn: 26 jan 2005, 10:40
av Børre N17
og900 2,1 topp og 9k 2,3 langtopp (dvs ->my93) er samme sak iflg EPC.

Et 2,3 innsug vil gjøre susen på 9k'n din, men bare i forbindelse med en 2,1/2,3 topp.

Kammene i B202i og B212i er like på både innsugs- og eksos-siden iflg EPC. Innsugskammen på B202T er forskjellig fra i motorene..

Lagt inn: 26 jan 2005, 22:21
av alex_ander3@hotmail.com
noen flowdata hvis det er interesse..

Flowdata (fra nettet)
Flow:
B202 med strupning i annenhver kanal (eldre modell):
Flow intake: 153 CF/M
Flow exhaust: 160 CF/M

B202 utan strupninger (nyere modell):
Flow intake: 182 CF/M
Flow exhaust: 165 CF/M

B212/B234:
Flow intake: 192 CF/M
Flow exhaust: 170 CF/M

B234 Korttopp:
Flow intake: 228 CF/M
Flow exhaust: 17x CF/M