Side 1 av 1

Startproblemer etter komp test

Lagt inn: 29 jan 2005, 20:31
av TurboLars N383
Ja , som topic sier : Hvorfor starter ikke bilen etter at jeg har tatt kompresjonstest :roll: :cry: ?
Begynner å bli litt smålei av at bilen ikke går som den skal nå igjen... :cry:

:absolute: :absolute: :?
Takker for svar :)

Lagt inn: 29 jan 2005, 21:03
av Ronny_N169
Om du ikke tok av kontaktene til dysene (16v) så er den nok litt rå nå, la tørke noen timer. Ev har du kanskje stokket om et par av pluggkablene?.

Lagt inn: 29 jan 2005, 23:51
av TurboLars N383
Har 8v . Lar den stå til i morra , håper det hjelper :? .
:wink:

Lagt inn: 30 jan 2005, 00:48
av alex_ander3@hotmail.com
hvis ikke kan du jo ta av de orange "dyserørene", ta ut pluggene og kjinne. sånn at den blir tørr igjen...

Lagt inn: 30 jan 2005, 12:33
av macgeier
Rå?
Triks for å fikse rå motor:
1) Napp ut sikringen til bensinpumpa
2) Kjør motoren rundt på starteren noen ganger for å tømme cyliderene. 3) Sett inn sikringen igjen
4) Sett deg inn og vri om nøkkelen - og vipps: motoren starter :D

Lagt inn: 30 jan 2005, 12:40
av alex_ander3@hotmail.com
macgeier skrev:Rå?
Triks for å fikse rå motor:
1) Napp ut sikringen til bensinpumpa
2) Kjør motoren rundt på starteren noen ganger for å tømme cyliderene. 3) Sett inn sikringen igjen
4) Sett deg inn og vri om nøkkelen - og vipps: motoren starter :D
denne var jo enda lettere enn den jeg foreslo over da..

men må du ikke ta ut pluggene? når jeg skal få motoren tørr og kjinner, så gommer det masse bensin-damp ut der!

Lagt inn: 30 jan 2005, 13:07
av TurboLars N383
alex_ander3@hotmail.com skrev:
macgeier skrev:Rå?
Triks for å fikse rå motor:
1) Napp ut sikringen til bensinpumpa
2) Kjør motoren rundt på starteren noen ganger for å tømme cyliderene. 3) Sett inn sikringen igjen
4) Sett deg inn og vri om nøkkelen - og vipps: motoren starter :D
denne var jo enda lettere enn den jeg foreslo over da..

men må du ikke ta ut pluggene? når jeg skal få motoren tørr og kjinner, så gommer det masse bensin-damp ut der!
Jeg tror man skal ta ut pluggene , det har ihvertfall jeg gjort når jeg har gjort sånn før :) , og er det mye bensin/olje og annen guffe inni der står det en fin gufs ut av tennplugghulla :roll:

Lagt inn: 30 jan 2005, 16:41
av macgeier
Jeg brukte denne metoden ofte i en periode hvor temperatursensoren feilet, det var riktignok på varm motor. Varm motor og full "chok" druktnet motoren, startet "aldri" igjen. Med denne metoden så var det ikke null problem å komme seg videre... Det blir jo god ventilasjon med pluggen på plass, motoren suger inn frisk luft og trykker det ut i eksosen, med pluggene ute så får mister man den effekten.

Lagt inn: 30 jan 2005, 20:20
av TurboLars N383
macgeier skrev:Jeg brukte denne metoden ofte i en periode hvor temperatursensoren feilet, det var riktignok på varm motor. Varm motor og full "chok" druktnet motoren, startet "aldri" igjen. Med denne metoden så var det ikke null problem å komme seg videre... Det blir jo god ventilasjon med pluggen på plass, motoren suger inn frisk luft og trykker det ut i eksosen, med pluggene ute så får mister man den effekten.
Åkæj , hadde akkurtat samme problem selv tror jeg :roll: .
Menne jaja :)

Lagt inn: 31 jan 2005, 07:46
av macgeier
En ting til, pass på å gi full gass for best mulig lufting, bensin kommer det jo ikke alikevel :D