Turbotrykk 2 - viser normalt i dash, men kun 150-160kPa MAP
Lagt inn: 15 sep 2015, 13:05
Hei,
Ny på dette forumet.
Har en 9-5 2000mod A/T Aero som nylig fikk ny brukt motor pga gjennomslag på cyl#1.
Den "nye" motoren føles grei ut, men har et par symptomer på at ikke alt er helt optimalt:
-Det ene er at turbotrykk-"indikatoren" i dash'et viser normalt, ca i mellom gult og rødsone, av og til en nålsbredde over i rødfeltet, men live data på OBD scanner viser bare 150-160kPa(0,5-0,6 bar overtrykk) i MAP verdi
-Det andre er at motoren sviver åpenbart fint på tomgang helt til den settes i D eller R, da begynner den å jage på tomgang. Det går bort når jeg gir litt gass.
Ting som er sjekket til nå
-komp.test viser ifra 210psi på laveste cylinder, til 225psi på høyeste, vel innenfor max differanse på 2bar(30psi)
-enveisventiler på EVAP systemet virker som de skal -har prøvd å kjøre med den øverste slangen plugget på ladetrykksventilen for sikkerhets skyld
-dumpventil er sjekket OK
-ingen åpenbare lekkasjer på de mindre vakuum slangene
Har fått feilkoder P1312 og 1334(DIC), og P0340 (Crank posisjon sensor), men disse kan vel også trigges av andre problemer?
Ny på dette forumet.
Har en 9-5 2000mod A/T Aero som nylig fikk ny brukt motor pga gjennomslag på cyl#1.
Den "nye" motoren føles grei ut, men har et par symptomer på at ikke alt er helt optimalt:
-Det ene er at turbotrykk-"indikatoren" i dash'et viser normalt, ca i mellom gult og rødsone, av og til en nålsbredde over i rødfeltet, men live data på OBD scanner viser bare 150-160kPa(0,5-0,6 bar overtrykk) i MAP verdi
-Det andre er at motoren sviver åpenbart fint på tomgang helt til den settes i D eller R, da begynner den å jage på tomgang. Det går bort når jeg gir litt gass.
Ting som er sjekket til nå
-komp.test viser ifra 210psi på laveste cylinder, til 225psi på høyeste, vel innenfor max differanse på 2bar(30psi)
-enveisventiler på EVAP systemet virker som de skal -har prøvd å kjøre med den øverste slangen plugget på ladetrykksventilen for sikkerhets skyld
-dumpventil er sjekket OK
-ingen åpenbare lekkasjer på de mindre vakuum slangene
Har fått feilkoder P1312 og 1334(DIC), og P0340 (Crank posisjon sensor), men disse kan vel også trigges av andre problemer?