råder t7
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Navn: Ståle Hansen
- Bil: MY98 9-5 2.0t Steg 1R
- Sted: Berlevåg
råder t7
Hei.noen her inne som vet hvor det kan være mulig å få tak i t7 råde\veivstaker
-
- 0.7 bar
Re: råder t7
Som jeg har skjønt det så kan jeg enten kjøpe nye stempler til 204 blokka.noen som vet av grei plass å kjøpe disse fra.eller så kan jeg bytte til t7 råder å i tillegg kunne bruke t7 toppakningen å smidde stempler fra wøssner.hva som er lurest å gjøre har jeg ikke noen formening om så hadde vert fint om man kunne få noen innspill fra dere som vet litt mere om sånt.
Hva er du egentlig ute etter?
Enkleste er vel å finne seg en komplett delemotor alternativt spore opp ett sett brukte råder fra noen som har satt i h-råder i sin.
Alternativt kan du sette inn h-råder, vær klar over att kina råder stort sett har råttene foringer i lilleenden så disse bør egentlig byttes før du setter de inn.
Enkleste er vel å finne seg en komplett delemotor alternativt spore opp ett sett brukte råder fra noen som har satt i h-råder i sin.
Alternativt kan du sette inn h-råder, vær klar over att kina råder stort sett har råttene foringer i lilleenden så disse bør egentlig byttes før du setter de inn.
-
- 0.7 bar
OK.å takk for du gidder svare.er ikke for mange av di på dette forumet.ja oppsettet nå blir da 9000 blokk å veivaksel.har fått tak i t7 råder fra en 2002 mod nye smidde stempel å t7 toppakningen å topp.beste hadde jo vært smidde råder men di mente at jeg SKU kunne ta uten bekymring 500hk med dette oppsettet det nå blir.er ikke så høyt heller ligg mellom 300-350 hk.
Kjenner ikke så mye til saab motorene annet enn det jeg har skrudd selv og det har stort sett begrenset seg til vedlikehold av en t7 med steg 1 ppc.
Derimot har jeg bygd og kjørt i filler mye volvo motorer oppigjennom...
Når du første legger såpass mye energi ned i en motor ville jeg kosta på meg h-råder i den.
Det er en billig forsikring...
Mulig de er så solide men jeg synes 500hk på org råder høres ambisiøst ut og hadde fått søvnproblemer hvis det hadde vært min motor.
Derimot har jeg bygd og kjørt i filler mye volvo motorer oppigjennom...
Når du første legger såpass mye energi ned i en motor ville jeg kosta på meg h-råder i den.
Det er en billig forsikring...
Mulig de er så solide men jeg synes 500hk på org råder høres ambisiøst ut og hadde fått søvnproblemer hvis det hadde vært min motor.
-
- 0.7 bar
Hehe. Men jeg skal ikke ha mere en det som er i den nå.300-350 hk.skal man høyere da så får man bytte rådene også.men til effekt nivået foreløpig skal det visstnok ikke være noe problem.håper å ber hvertfall det 

Har du tenkt å kjøre med 300-350 holder det lenge med T5 bunn med original innmat. Jeg kjører med nesten 300 på samme oppsettet. Den motoren har snart gått 100.000 uten problemer.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
-
- 0.7 bar
Det høres bra ut å pulsen gikk litt ned her nu
er jo stemplene som har godt vær gang på ei havariene så vil jo tru at med smidde nå så er mye gjort di mente på maptun hvertfall at det var helt unødvendig å bruke 10 tusen på råder for effekten jeg skulle bruke.holdt lenge med smidde stempel 

Motoren min er overhalt.
Det er brukt T5 blokk. T5 veiv. T5 stempler og råder. Alt er brukt, men nøye sjekket.
Jeg har ikke dreiet ned stemplene og kjører med T5 toppakning. Toppakningen til T7 tåler mere, men T5 pakningen tåler 350 hk uten problem.
Det er brukt T5 blokk. T5 veiv. T5 stempler og råder. Alt er brukt, men nøye sjekket.
Jeg har ikke dreiet ned stemplene og kjører med T5 toppakning. Toppakningen til T7 tåler mere, men T5 pakningen tåler 350 hk uten problem.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
-
- 0.7 bar
Ja hadde helt identisk oppsett som deg nu når det skjedde sist gang.fikk den fra Sverige av noen som renoverte motorer der.planen var jo nå å egentlig bare få tak i nye brukte 9000 stempel for dette skal jo være et godt å sikkert oppsett.men var vanskelig å oppdrive å må nestn ha bilen i orden så kjapt som mulig så da sa di på maptun at bytt te t7 råder å bruk wøssner smidde å i tillegg t7 toppakningen så hadde man en god motor som skal tåle en del.programvaren skal jo være bra så hva som har skjedd nå sist klarer jeg ikke helt å skjønne.eneste jeg kommer på er om bensinpumpen bunner å bli dårlig.eventuelt tretthet i stemplene da ei er noen år.ellers aner jeg ikke.trur jeg også invisterer i lamdamåler for å kanskje holde et øye med blandingen.kjører jo hardt til tider men det skal det jo tåle.blir bare spekulasjoner
) men har jo nu 3 9000 stempler vist andre skulle ha bruk for som en nødløsning