Hvor sensitivt er T7 for trykklekkasje/falskluft?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
S12Jens
Innlegg: 19
Registrert: 15 sep 2015, 12:39
Navn: Jens T

Hvor sensitivt er T7 for trykklekkasje/falskluft?

Legg inn av S12Jens » 04 okt 2016, 08:05

Standard Saab 9-5 -99 Aero 2.3 AT

Saken er at jeg trykktestet ifra Kobrarøret og hele systemet og fant en mindre lekkasje rundt spjellhuset og plastrøret, samt en liten rundt vacummporten i plenumet til bremsekraftforsterkeren.
Min definisjon på mindre lekkasje er at med Zalo-vann så dannes det finboblet skum, den er hørbar og trykket faller med ca 1 psi/sek(tar 12-15 sekunder ifra 1 bar til 0,1 bar på manometeret)

Grunnen til at jeg trykktestet systemet er at den lugger/jager under OL, med medium belastning(boost indikatoren ligger midt i gulfeltet)
-Da jeg koblet bort MAF/LMM ble bilen straks en helt annen og bedre/jevnere bil, dog litt mindre futt.

Spørsmålet er da om de mindre lekkasjene skal skape så store problemer?

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Hvor sensitivt er T7 for trykklekkasje/falskluft?

Legg inn av Kristian N2215 » 04 okt 2016, 13:52

I WIS står det at hvis du ikke kan høre lekkasjen så er det ikke noe å bry seg om.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

Svar