Standard Saab 9-5 -99 Aero 2.3 AT
Saken er at jeg trykktestet ifra Kobrarøret og hele systemet og fant en mindre lekkasje rundt spjellhuset og plastrøret, samt en liten rundt vacummporten i plenumet til bremsekraftforsterkeren.
Min definisjon på mindre lekkasje er at med Zalo-vann så dannes det finboblet skum, den er hørbar og trykket faller med ca 1 psi/sek(tar 12-15 sekunder ifra 1 bar til 0,1 bar på manometeret)
Grunnen til at jeg trykktestet systemet er at den lugger/jager under OL, med medium belastning(boost indikatoren ligger midt i gulfeltet)
-Da jeg koblet bort MAF/LMM ble bilen straks en helt annen og bedre/jevnere bil, dog litt mindre futt.
Spørsmålet er da om de mindre lekkasjene skal skape så store problemer?
Hvor sensitivt er T7 for trykklekkasje/falskluft?
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Hvor sensitivt er T7 for trykklekkasje/falskluft?
I WIS står det at hvis du ikke kan høre lekkasjen så er det ikke noe å bry seg om.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.