Hvor sensitivt er T7 for trykklekkasje/falskluft?
Lagt inn: 04 okt 2016, 08:05
Standard Saab 9-5 -99 Aero 2.3 AT
Saken er at jeg trykktestet ifra Kobrarøret og hele systemet og fant en mindre lekkasje rundt spjellhuset og plastrøret, samt en liten rundt vacummporten i plenumet til bremsekraftforsterkeren.
Min definisjon på mindre lekkasje er at med Zalo-vann så dannes det finboblet skum, den er hørbar og trykket faller med ca 1 psi/sek(tar 12-15 sekunder ifra 1 bar til 0,1 bar på manometeret)
Grunnen til at jeg trykktestet systemet er at den lugger/jager under OL, med medium belastning(boost indikatoren ligger midt i gulfeltet)
-Da jeg koblet bort MAF/LMM ble bilen straks en helt annen og bedre/jevnere bil, dog litt mindre futt.
Spørsmålet er da om de mindre lekkasjene skal skape så store problemer?
Saken er at jeg trykktestet ifra Kobrarøret og hele systemet og fant en mindre lekkasje rundt spjellhuset og plastrøret, samt en liten rundt vacummporten i plenumet til bremsekraftforsterkeren.
Min definisjon på mindre lekkasje er at med Zalo-vann så dannes det finboblet skum, den er hørbar og trykket faller med ca 1 psi/sek(tar 12-15 sekunder ifra 1 bar til 0,1 bar på manometeret)
Grunnen til at jeg trykktestet systemet er at den lugger/jager under OL, med medium belastning(boost indikatoren ligger midt i gulfeltet)
-Da jeg koblet bort MAF/LMM ble bilen straks en helt annen og bedre/jevnere bil, dog litt mindre futt.
Spørsmålet er da om de mindre lekkasjene skal skape så store problemer?