Saab 9-3 2005 stoppet plutselig

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
JonMortenNordang
Innlegg: 1
Registrert: 04 nov 2016, 21:16

Saab 9-3 2005 stoppet plutselig

Legg inn av JonMortenNordang » 04 nov 2016, 21:28

Hei

Jeg har en Saab 9-3 2005modell reg.nr. RJ39313

Fredag morgen startet jeg bilen som hadde stått ute i minusgrader hele natten. Da ville ikke kupeviften starte. Jeg hørte at det skjedde noe i releer da jeg trykket på knappene på klimaanlegget, men ingen tegn til at viften skulle starte. Seinere på dagen banket jeg litt i dashbordet, og fikk viften igang.

På kvelden samme dag stoppet bilen helt plutselig mens jeg kjørte. Farten var ca 30km/t. Fikk motorlys og feilmelding i infodisplayer var at antiskidd var ute av drift og at girkassen gikk i en begrenset presanda funksjon. Forsøkte umiddelbart å starte igjen, men startmotoren drog motoren rundt. Ingen start. Ventet fem min og forsøkte igjen. Da startet bilen og gikk noen minutter før den stoppet igjen. Ventet ytterligere noen minutter og da startet bilen igjen før den stoppet etter kort tid. Tok ikke sjansen på å kjøre med det, så fikk falken til å komme og hente meg. Bilen kjørte av egen maskin opp på lasteplanet.
Det var ingen ulyder eller fysiske tegn på noe galt da dette skjedde.

Vet ikke om disse hendelsene har en sammenheng..

Er det noen som har tips om hva det kan være. Bilen står utenfor verksted og skal inn der på mandag.

Takk for svar!

Jon Morten

Svar