Side 1 av 1
og900 stopper rett etter start. t8
Lagt inn: 08 feb 2005, 19:38
av TurboLars N383
Hva er galt når jeg starter motoren og den dævver når jeg trykker på gassen

?
Takk

Re: Hvorfor?
Lagt inn: 08 feb 2005, 19:56
av 2r-e-rik
TurboLars N384 skrev:Hva er galt når jeg starter motoren og den dævver når jeg trykker på gassen

?
Takk

tror den bilen din har konstant mensen...
røsk ut hele motoren å overhal den... å sett den inn igjenn... da er du sikkert bukt med problemet...

Lagt inn: 08 feb 2005, 20:07
av TurboLars N383
Hehe . Nå går den endelig bra på tomgang , men da dukker det selfølgelig opp et annet problem

.
Sååå , noen forslag

?
Tomgangstull
Lagt inn: 08 feb 2005, 21:47
av TorB_N399
Jeg hadde en gang en Audi 80 (før jeg visste bedre, evt før jeg hadde råd til skikkelig bil) som kom ut fra service hos merkeverksted med samme symptomer, den daua når jeg slapp gassen - kom ikke ut fra parkeringen engang. Da var det en justering på tomgangen (justering av retur-turtallet var det visst) som var feil stilt inn.
Dette var riktignok en Audi fra 1989 med Bosch innsprøytningssystem, så det trenger ikke være slik på SAAB.
Får håpe den snasne 900'en finner ut at det er deilig å ri inn i solnedgangen snart.....
fyusk
Lagt inn: 08 feb 2005, 22:38
av Petter 900 T
Hvis du har Lh 2.2 så kan det være dårlig kontakt/brudd i ledningsnettet i motorrommet, dette gir alle slaks rare symptomer ( vet av 3 dager med non-stop feilsøking før gatebil)
Eller gåen luftmassemåler, eller?
Petter
Lagt inn: 09 feb 2005, 16:50
av TurboLars N383
Er K-jetronic på min

.
Kan det være at den drar falskluft ettellerannet sted

?
Lagt inn: 09 feb 2005, 18:03
av alex_ander3@hotmail.com
k-jetronic fungerer som regel yppelig som det skal helt til du begynner å trimme, Da går hele møkka til H******. veit ikke hva som skjer oppi boksen der jeg men, er ikke noe framtid.
Kan det funke å prøve å dra ut kontakta til LMM da? Veit ikke jeg
Lykke til med feilsøkinga i hvertfall!
Prøv å sør på forumet du. Har blitt noen tråder med motorproblemer nå

Lagt inn: 09 feb 2005, 21:03
av TurboLars N383
alex_ander3@hotmail.com skrev:k-jetronic fungerer som regel yppelig som det skal helt til du begynner å trimme, Da går hele møkka til H******. veit ikke hva som skjer oppi boksen der jeg men, er ikke noe framtid.
Kan det funke å prøve å dra ut kontakta til LMM da? Veit ikke jeg
Lykke til med feilsøkinga i hvertfall!
Prøv å sør på forumet du. Har blitt noen tråder med motorproblemer nå

Hehe . ( Egentlig ikke morsomt da men

) .
Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer

Lagt inn: 09 feb 2005, 21:46
av Tor N12
TurboLars N384 skrev:Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer

Ehh... LMM i denne?? Har du ikke mekanisk innsprut da?
LMM= Luftmengdemåler, brukes på de fleste elektroniske innsprøytningssystem...
Kan lite om mekanisk innsprut men tror benevnelsen petter bruker er mer korrekt på din bil nemlig luftmassemåler, den har så vidt jeg vet ingen elekroniske tilkoblinger???
Korriger meg om jeg tar feil... har rakkurat hatt en dupp ....

Lagt inn: 09 feb 2005, 21:55
av TurboLars N383
TT skrev:TurboLars N384 skrev:Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer

Ehh... LMM i denne?? Har du ikke mekanisk innsprut da?
LMM= Luftmengdemåler, brukes på de fleste elektroniske innsprøytningssystem...
Kan lite om mekanisk innsprut men tror benevnelsen petter bruker er mer korrekt på din bil nemlig luftmassemåler, den har så vidt jeg vet ingen elekroniske tilkoblinger???
Korriger meg om jeg tar feil... ha rakkurat hatt en dupp ....

Stemmer det , bare kødda jeg da

. Er nok ikke så mange elektroniske ledninger der nei . Det er vel på KE-jetronic det . Men da skal jeg sjekke Luftmassemåleren

, var vel det jeg mente tror jeg
