B205E

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
magician6630
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 31
Registrert: 29 des 2007, 20:47
Medlemsnummer: N1271
Navn: Roger Johansen
Bil: Saab 93 SE 2.0t 2002
Sted: Leirvik i Sogn

B205E

Legg inn av magician6630 » 14 feb 2017, 23:58

Hei et raskt spørsmål, er det samme motor som står i en 9-5 som står i en 9-3? B205E

Jeg eier en 9-3 2002 model T7 vurderer å kjøpe en 9-5 2001 som jeg og tror har samme motor B205E er dette og en T7? Identiske motorer?

Manuel gir kassa til 9-5 kan denne og passe rett inn i den 9-3? Automat der i dag.

:worship:

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Re: B205E

Legg inn av saab9000aero » 15 feb 2017, 08:39

Motor er lik. Men kasser passer ikke
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

magician6630
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 31
Registrert: 29 des 2007, 20:47
Medlemsnummer: N1271
Navn: Roger Johansen
Bil: Saab 93 SE 2.0t 2002
Sted: Leirvik i Sogn

Re: B205E

Legg inn av magician6630 » 15 feb 2017, 11:59

saab9000aero skrev:Motor er lik. Men kasser passer ikke

Tusen takk for svar, motor festene er forskjellige og mener jeg, men resten av utstyr på motor, dynamo, aircondition pumpe, startmotor, og turbo, og samme dårlige veivhus ventilasjon er like på de motorene?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: B205E

Legg inn av Ingvar N629 » 15 feb 2017, 12:33

Selve grunnmotoren er lik, men mye av påskrudd kvist må du flytte over
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

magician6630
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 31
Registrert: 29 des 2007, 20:47
Medlemsnummer: N1271
Navn: Roger Johansen
Bil: Saab 93 SE 2.0t 2002
Sted: Leirvik i Sogn

Re: B205E

Legg inn av magician6630 » 16 feb 2017, 22:32

Ingvar N629 skrev:Selve grunnmotoren er lik, men mye av påskrudd kvist må du flytte over
Takk for alle svar, er det flere ting som passer over fra 95 til 93? Hovedlykter? Viskermotor hovedlykter? Seter fremme og bak? 95 har heil skin, min 93 har delskinn. Noen ide hva deler som kan passe så er verd å ta vare på?

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: B205E

Legg inn av Helge » 16 feb 2017, 22:54

Ingenting av det du nevner passer. Det er to helt forskjellige biler.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

magician6630
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 31
Registrert: 29 des 2007, 20:47
Medlemsnummer: N1271
Navn: Roger Johansen
Bil: Saab 93 SE 2.0t 2002
Sted: Leirvik i Sogn

Re: B205E

Legg inn av magician6630 » 17 feb 2017, 09:40

Helge skrev:Ingenting av det du nevner passer. Det er to helt forskjellige biler.
Takk for svar, det var motor som er mest var ute etter de skal vere like, 93 motor jeg skal prøve å rep. B205E.
Noen så vet hva man må betale for en T5 motor blokk, det man trenger for sammen setting av T5 bunndelen og T7 topp? Min 93 motor har kraftig rådebank #-o

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: B205E

Legg inn av Helge » 17 feb 2017, 17:51

Å få ta i en T5 i Norge er ikke helt enkelt.
Svergie er enklere.

Men hvorfor ikke bruke T7-blokk og smidde stempler?
Like holdbart og mye enklere.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Svar