9-5 chip/ecu i 9-3?
Moderator: Moderatorer
9-5 chip/ecu i 9-3?
Tittel seiar det meste, om begge har T7 motor, går det å ta ecu/hjerne/evt bare stage1 chip frå ein 9-5 og sette i ein 9-3?
Re: 9-5 chip/ecu i 9-3?
Nei.
ECU må programmeres til den enkelte bil.
Startsperrekode og chassisnummer.
ECU må programmeres til den enkelte bil.
Startsperrekode og chassisnummer.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- TurboTrykk
- 1,5 bar
- Innlegg: 362
- Registrert: 26 des 2013, 02:17
- Medlemsnummer: N2716
- Navn: Chris
- Bil: 9000 2.0t CSE -97 Jubileum
- Sted: Bergen
Re: 9-5 chip/ecu i 9-3?
Dersom startsperren er deaktivert i den aktuelle ecu og motoroppsett ellers er likt, så skal det vel være mulig?
Saab 9-3 1,9TiD SportCombi Vector 2007 - Bruksbil
Mitsubishi Carisma Classic 2000 - Solgt
9000 2.0t CSE 1997 Jubileum - Skrotet
Honda accord 1978 Bruksbil - Solgt
9000 2.3t CSE 1995 - Skrotet
Chevy G20 6.2 Ambulanse - Solgt
Ford transit 1965 Campingbil -Solgt
Mitsubishi Carisma Classic 2000 - Solgt
9000 2.0t CSE 1997 Jubileum - Skrotet
Honda accord 1978 Bruksbil - Solgt
9000 2.3t CSE 1995 - Skrotet
Chevy G20 6.2 Ambulanse - Solgt
Ford transit 1965 Campingbil -Solgt
Re: 9-5 chip/ecu i 9-3?
Nei.
Startsperrekoden ligger også i nøkkelen.
Hvis ikke ECU får kode fra nøkkel starter ikke bilen.
Hvis ikke chassisnummer stemmer med en boks inni bilen vil den heller ikke starte.
Skal du bytte ECU må den programmeres om med korrekt startsperrekode og chassisnummer.
Startsperrekoden ligger også i nøkkelen.
Hvis ikke ECU får kode fra nøkkel starter ikke bilen.
Hvis ikke chassisnummer stemmer med en boks inni bilen vil den heller ikke starte.
Skal du bytte ECU må den programmeres om med korrekt startsperrekode og chassisnummer.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 chip/ecu i 9-3?
Programmet vil jo heller ikke stemme, selv om motorene heter det samme er ikke programmene like (selv om det gjøres skremmende mye rart).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: 9-5 chip/ecu i 9-3?
Korleis er det med å fysisk bytte over bare chip då? Mulig dumt spørsmål
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 chip/ecu i 9-3?
Det blir det samme som å bytte program, altså nei. Men det er ikke vanlig å bytte chip på disse, dersom du finner en loddet chip på en Saab fra nyere tid (etter tidlig 90-tall) så er sjansen stor for at den trimmen er temmelig useriøs.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan