Nylig fikk jeg varsel om lavt nivå på kjøleveske. På fredag kveld fikk jeg problemer med å starte bilen (med varm motor), heldigvis var jeg parkert på toppen av lang bakke, slik at jeg startet den ved å rulle bilen utfor. Da jeg skulle parkere var tomgangen uvanlig høy. På lørdag fylte jeg på vann i kjølevesken for å fått rett nivå. Bilen startet som normalt. Kjørte en 70km tur på besøk på lørdagen, da merket jeg temparaturmåler ikke fungerte som vanlig. Den beveget seg såvidt over det blå feltet. På vei hjem var nålen i temperaturdisplayet helt død og "check engine" symbolet lyste.
1 Jeg antar at termostaten i moteren har tatt kvelden?
2. Er det dumt å kjøre med bilen, dersom den har defekt termostat?
Takker på forhånd for synspunkter og gode råd!
Saab 9-5 2.0t 2003 termostat defekt?
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 139
- Registrert: 28 sep 2006, 17:18
- Sted: Trondheim
Saab 9-5 2.0t 2003 termostat defekt?
2002 SAAB 9-5 Aero Combi
2003 SAAB 9-5 Vector Sedan 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)
2003 SAAB 9-5 Vector Sedan 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 495
- Registrert: 06 okt 2015, 20:56
- Medlemsnummer: N2945
- Navn: Arvid Madland
- Bil: 02 9-3 Aero Cab, 04 9-5 Vector
Re: Saab 9-5 2.0t 2003 termostat defekt?
Du må få lest ut feilkoder. Mulig termostat er defekt ja. Men den er ikke grunnen til at du ikke fikk start på bilen.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 139
- Registrert: 28 sep 2006, 17:18
- Sted: Trondheim
Re: Saab 9-5 2.0t 2003 termostat defekt?
Takk for svar! Ja, jeg har kommet frem til det samme og har fått verkstedtime på onsdag for å få lest ut feilkoder.arvmadla N2945 skrev:Du må få lest ut feilkoder. Mulig termostat er defekt ja. Men den er ikke grunnen til at du ikke fikk start på bilen.
2002 SAAB 9-5 Aero Combi
2003 SAAB 9-5 Vector Sedan 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)
2003 SAAB 9-5 Vector Sedan 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)