Skal oppgradere til TD04 turbo på 9-5 2005 mod.
Hva er forskjellen på TD04HL-15T og TD04HL-19T og kan begge benyttes.
Skal også bytte vann og oljerør, vurderer da fleksible rør hvis dette er enklere.
TD04HL-15T vs TD04HL-19T
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: TD04HL-15T vs TD04HL-19T
Hvor mye skal du trimme? 19T er større og klarer derfor å levere mer effekt, mer enn motoren tåler med originale stempel. Uansett hva du monterer så må du bytte software i motorstyringen for at turboreguleringen skal bli korrekt.
Kjøper du en "short neck" turbo, altså kompressorhus med kort flens, må du også bytte cobrarør.
Og hva du enn gjør, hold deg unna kinakopiene som finnes overalt. Noen fungerer vel greit, men du verden det er mye rart blant disse som gir deg plunder og heft.
Kjøper du en "short neck" turbo, altså kompressorhus med kort flens, må du også bytte cobrarør.
Og hva du enn gjør, hold deg unna kinakopiene som finnes overalt. Noen fungerer vel greit, men du verden det er mye rart blant disse som gir deg plunder og heft.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan