Finner bare en tråd her med bensinpumpe og baksete., men den mangler bilder.
Hvor lurt er det å kappe hull? Evt. avdampning fra tanken vil jo da sive opp i kupeen?
Håndbrekkswire-ene snor seg rundt tanken på min 9-3 i fra 1998 og ser vanskelig ut å få dem på rett plass igjen.
Tanken ned er satt til vanskelighetsgrad 4 av 5 i Heynes boken.
Har ikke lange nok slanger på vakuumpimpen til å få sugd opp bensin fra tankpåfyllingen.
Hvordan gjør dere dette?
OG900/NG9-3. Bytte bensinpumpe. Ta tanken ned (hvordan) eller skjære hull under baksete?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: OG900/NG9-3. Bytte bensinpumpe. Ta tanken ned (hvordan) eller skjære hull under baksete?
Null problem mtp bensindamp, tanken skal være tett (avdampinga ledes forover til motorrommet der den brennes i motoren) og det er allerede et hull under baksetet, så ved evt lekkasje ville du fått bensinlukt i kupeen uansett.
Å ta ned tanken er vel ikke så vanskelig, men det er greit med løftebukk. Er en del skruing og den krever sin plass.
Å ta ned tanken er vel ikke så vanskelig, men det er greit med løftebukk. Er en del skruing og den krever sin plass.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: OG900/NG9-3. Bytte bensinpumpe. Ta tanken ned (hvordan) eller skjære hull under baksete?
De elektiske Ledningene ligger spredd utover over tanken kjente jeg nå og lot seg ikke dra noe særlig i.
De ligger både mot førersiden og fremover og er derfor redd for å kutte i dem, det ser vanskelig ut å komme forbi.
Kutting med platesaks (som er det eneste jeg har for øyeblikket) frister derfor ikke.
1. Hvordan tømme tanken best? (den er nesten full)
2. Løsne håndbrekk wire i front ved håndbrekket eller mer?
De ligger både mot førersiden og fremover og er derfor redd for å kutte i dem, det ser vanskelig ut å komme forbi.
Kutting med platesaks (som er det eneste jeg har for øyeblikket) frister derfor ikke.
1. Hvordan tømme tanken best? (den er nesten full)
2. Løsne håndbrekk wire i front ved håndbrekket eller mer?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: OG900/NG9-3. Bytte bensinpumpe. Ta tanken ned (hvordan) eller skjære hull under baksete?
Tre en slange ned i tanken via påfyllingsrøret og pump det over på kanner. Trykkluft kan kanskje også fungere for å få det ut via en slange. Kommer an på hva du har tilgjengelig, må nesten være litt kreativ.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan