Side 1 av 2

F***! J**** pøbler:(

Lagt inn: 14 feb 2005, 18:06
av Lars E. N378
:-x her sitter jeg og banner for meg selv... fant nemlig ut at en jævel har stripet opp førerdøra mi.. ser ut som noen har hatt den store glede av å tegne en krusedull under vinduet, MIDT i glaningen.. Letinga etter billigste alternativ begynte nå nettopp..

Så jeg har et par spm..
jeg er skeptisk til opplakkering, da det stort sett alltid blir nyanseforskjeller, så jeg så litt etter dører i sort 170 farge på høggerne her på berget i første omgang.. Er døra på 9-3 og 900 like? vanskelig å bytte dører?

hva ville folket ha gjort?
fant ei dør til 1500 kr, A-kvalitet.. sort 170.. tror egentlig ikke lakkering blir stort billigere, og ikke mye bedre heller?

døra skal på en 95 mod 900 om noen lurte.

Lagt inn: 14 feb 2005, 19:18
av TurboLars N383
Hvis det er et seriøst lakkeringsverksted så er det ikke lett å se om det er lakket opp :) :shock: .

Hvis du har ei funnet ei lik dør som ikke koster all verden så kan du jo sikket bytte den .

Kanskje velge det som er billigst :) ? Det blir jo litt jobb å flytte over det som sto i den gamle døra di :wink: .

Lykke til :)

Lagt inn: 14 feb 2005, 19:23
av alex_ander3@hotmail.com
Gå til en lakkerer å få han til å gi en pris på det. Hvis du ikke får ei veldig billig annen dør som er HELT lik i lakken hadde jeg ikke tatt meg bryet. En lakkerer trenger ikke å ta av døra engang. Og ripene pusser han jo bare ned

Lagt inn: 14 feb 2005, 21:18
av Børre N17
Surt...... :? :-x
Et lite tips: Om ripene ikke er for dype, klarer de som har peiling på slikt ofte å få de bort! Få en lakkerer til å kikke på det.

Lagt inn: 14 feb 2005, 21:30
av Lars E. N378
takktakk, da hører jeg med en lakkerer i morgen :roll:

Lagt inn: 14 feb 2005, 22:51
av Saab900STCR
Dörrar från Og9-3 passar rätt över på Ng900 bara så det är sagt.
Det enda man må flytta över från 900 dörr är centallåsmotorn.
Men den och fönsterhissen brukar väl hoggern demontera själv...

Mvh Anders

Lagt inn: 14 feb 2005, 23:08
av alex_ander3@hotmail.com
Børre N17 skrev:Surt...... :? :-x
Et lite tips: Om ripene ikke er for dype, klarer de som har peiling på slikt ofte å få de bort! Få en lakkerer til å kikke på det.
om de bare er i klarlakken får du de bort veit du.. men inn til lakken er det lakkering

Lagt inn: 15 feb 2005, 09:08
av TH
Hvis din 10 år gamle bil ikke har sett lakksprøyta siden den stod på fabrikken, er den temmelig unik. De dørene har sannsynligvis fått seg en omgang av forige eier uansett. Kjør til lakkereren, du.

Lagt inn: 15 feb 2005, 09:36
av alex_ander3@hotmail.com
TH skrev:Hvis din 10 år gamle bil ikke har sett lakksprøyta siden den stod på fabrikken, er den temmelig unik. De dørene har sannsynligvis fått seg en omgang av forige eier uansett. Kjør til lakkereren, du.
Da find det mange unike biler rundt om i landet vil jeg tro :lol:

Lagt inn: 15 feb 2005, 13:43
av Trond N47
Ng900 og 9-3 dører er forskjellige på et vesentlig punkt til, nemlig stålbjelken. Den på ng900 sitter flatere i fangerhøyde og får B-stolpen til å brekke ved kraftig påkjørsel fra siden. På og9-3 sitter bjelken på skrå og treffer B-stolpen lavere slik at den får belastningen nærmere nedre innfesting. dette var den største sikkerhetsforbedringen på 9-3. Jeg ville ikke nedgradert bilen min på noe så viktig.

Lagt inn: 15 feb 2005, 15:11
av Saab900STCR
Hmm...
Trond, inte för att vara "pirkete" men här var det snack om att sätta 9-3 dörr på Ng900.... :D
Och Lars undrade om 9-3 dörr passar på Ng900, vilket den gör om man byter ut centrallåsmotor och fönster-hiss.
Blir ju en uppgradering i så fall?


Mvh Anders

Lagt inn: 16 feb 2005, 08:54
av TH
alex_ander3@hotmail.com skrev:Da find det mange unike biler rundt om i landet vil jeg tro :lol:
Poenget er at dørene på den bilen, 94-95-modell, er hjemsøkt av rust. Dette er et velkjent problem på de årsmodellene. Hadde i sin tid X antall 95-modeller på NAF-test, de med strøkne dører var alle sammen opplakkert, fikk jeg beskjed om. Resten hadde bobler og rust nederst på døren.

Lagt inn: 16 feb 2005, 13:40
av Jørgen N237
Er vel ikek direkte rust, emn en reaksjon i legeringer... Men ja, irriterende greier.. God grunn til å kjøpe OG900. :D

Lagt inn: 16 feb 2005, 15:49
av TH
Ja det stemmer, det er noe greier med legeringer/spenninger eller et eller annet som forårsaker boblene. Og rett etter boblene sprekker, kommer stålkreften sigende. Heldigvis ble min kurert, ikke tegn til tilbakefall halvannet år etter.

Lagt inn: 16 feb 2005, 16:55
av Lars E. N378
problemet var på hele 94 årgang + første del av 95... min er heldigvis ikke blant disse, da døra er strøken både inni og utenfra.. grunnen til at døra er lakkert er at kona til den forrige eieren var så uheldig å rygge på/langs en sykkel :-x