Skal bytte turbo og oljerør på en Saab 9-5 2,0t 2005 midlertidig før motorbytte neste sommer.
Vurdere å montere en brukt Mitsubishi TD04HL-15-T fra NEO Brothers, eller en brukt Garret GT1752?
Har hørt at Mitsubishi turboen begynner å virke på høyere turtall enn Garret turboen. Hvilken betydning har dette, og er dette merkbart og har det noen å si for når automaten girer og eventuelt drivstofforbruk. Hvordan vil Mitsubishi turboen fungere uten å bytte software.
TD04 eller GT1752
Moderator: Moderatorer
Re: TD04 eller GT1752
Gå for TD04, om ingen gir deg en ny garrett gratis... Om du synes responsen er dårligere enn med garrett, trykk inn S på girspaken.
Ladetrykksregleringen blir litt dårligere hvis du ikke oppdaterer sw men på den sikre siden, så kjør på.
Ladetrykksregleringen blir litt dårligere hvis du ikke oppdaterer sw men på den sikre siden, så kjør på.
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 315
- Registrert: 19 jul 2012, 00:54
- Navn: Trond Pedersen
- Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
- Sted: Fredrikstad
Re: TD04 eller GT1752
Blir ladeteykket omtrent likt som med garret og orginal SW og 150hk.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: TD04 eller GT1752
Ladetrykket blir ørlite lavere. Luftmassen blir den samme.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 315
- Registrert: 19 jul 2012, 00:54
- Navn: Trond Pedersen
- Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
- Sted: Fredrikstad
Re: TD04 eller GT1752
Takk da går jeg for TD04 så får vi se om det blir ny SW eller motor neste sommer.