oljelekk fra bolt til vakumpumpe topp? hvorfor

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
kad43
Innlegg: 8
Registrert: 14 nov 2017, 19:43
Navn: Geir Rimereit

oljelekk fra bolt til vakumpumpe topp? hvorfor

Legg inn av kad43 » 06 des 2017, 22:20

byttet motor i en 95 20 turbo 05 modell
satt inn en byttemotor som hadde manuell girkasse, inn i en bil som har hatt automat-kasse
hvorfor lekker det olje fra den tredje bolten som fester vakumpumpa.
glad for gode løsninger.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: oljelekk fra bolt til vakumpumpe topp? hvorfor

Legg inn av Ingvar N629 » 07 des 2017, 07:08

Det er vel bolten med oljekanal...? Bytt pakningsskiva som sitter på den...?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

kad43
Innlegg: 8
Registrert: 14 nov 2017, 19:43
Navn: Geir Rimereit

Re: oljelekk fra bolt til vakumpumpe topp? hvorfor

Legg inn av kad43 » 07 des 2017, 07:57

Skal kjøpe ny skive i dag, takk for kjapt svar.

Fant beskrivelsen din om motorbytte på forumsidene her, fulgte den.
Det gjør det enklere å bare følge en beskrivelse av noen som har gjort dette mange ganger før.
Helt supert.

Svar