Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
eiluN506
- 2.0 bar

- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Legg inn
av eiluN506 » 21 des 2017, 21:30
Driver og renser en topp til den ene 9-5en som skal planes. Snur den rundt og legger merke til at det er ett hull på ca 1,5mm i begge eksosventilene på sylinder 1, mens de andre eksosventilene er helt plane. Vet toppen har vært av før, men ikke hva som er gjort med den.
Er det noen som vet om det skal være slik? Toppen er produsert i 2002.

Mvh
Eimund
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 22 des 2017, 07:06
Her har noen byttet to av eksosventilene til Nimonic-ventiler. Er ikke levert sånn fra fabrikk, nei.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
eiluN506
- 2.0 bar

- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Legg inn
av eiluN506 » 22 des 2017, 07:18
Tusen takk for svar.
Da er det bare å kjøre på

Mvh
Eimund